תקשורת ומדיה

לילה לבן בכנסת, אוחנה לקואליציה: "סמרטוטים פחדנים, אידיוטים שימושיים"

חבר הכנסת מהליכוד תקף לאחר שאושרה הקמת ועדת חוקה בראשות הרב הרפורמי גלעד קריב והעברת הצעת חוק הפיצול של הליכוד. אמסלם לסער: "בז לך", חברי הכנסת החרדים תקפו: "הכרזתם שלא אכפת לכם מהתבוללות של העם היהודי"
מערכת ice |  7
אמיר אוחנה (צילום דוד כהן פלאש 90)
בדיוק כמו בשבוע שעבר, הפיליבסטר במליאת הכנסת נמשך לאורך כל הלילה וגלש עמוק אל תוך הבוקר (שלישי) כשהדיונים בשלל נושאים אמורים להתקיים כבר מהשעות המוקדמות. הקואליציה לא הספיקה להעלות אפילו מחצית מהחוקים להצבעה במהלך הלילה המטורף במשכן ורק בשעה 6:20 עולה להצבעה חוק הדיינים. רק אחרי 15 שעות דיונים, בסביבות השעה 7:00 בבוקר, הפיליבסטר הסתיים.
נרשמה ‏דרמה קטנה במליאת הכנסת כאשר חברי האופוזיציה שאמורים היו לנאום בשעה הקרובה כדי להתיש את חברי הקואליציה, החליטו למשוך את כל הנאומים ולעבור להצבעה בזמן שיש להם רוב במליאה. היה ניסיון להפיל את הסעיף שמבטיח את כהונת לפיד. שרן השכל ויאיר גולן משכו זמן עד שחבריהם יחזרו. חלקם יצאו לנוח. הניסיון המתוחכם של האופוזיציה כשל והנאומים חזרו ונמשכו עד הבוקר.
בסך הכל 102 חברי כנסת עדיין נוכחים במליאה, זאת אחרי שהאירוע המרכזי שקרה במהלך הלילה הוא אישור הקמת ועדת חוקה, חרף התנגדות חריפה של חברי הכנסת החרדים, שהטיחו האשמות קשות בחבר הכנסת גלעד קריב שיעמוד בראשה, תוך שמבטיחים שהציבור החרדי יפעל נגד המהלך. 
כאמור, מליאת הכנסת אישרה את הקמתה של ועדת חוק חוקה ומשפט ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד. במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העבודה שיו"ר הוועדה המיועד הוא ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשמש כרב רפורמי. 
ח"כ ישראל אייכלר: "אני מעדיף מנסור עבאס מוסלמי פלסטיני שנאמן לעמו ולמולדתו מאשר ששמים בראש ועדת החוקה של מדינת ישראל אויב התורה שנלחם כבר 25 שנה בבג"צים נגד לומדי התורה, נגד תקציבים, נגד הזכויות הבסיסיות של הציבור החרדי, והוא גרם כמעט למלחמה כאשר ביטלו את חוק הגיוס, והוא יהיה יושב-ראש ועדת החוקה. אני חושב שזה צעד אחד יותר מדי".
ח"כ אורי מקלב תקף גם הוא: "אתם נותנים את ועדת החוקה לאדם שיהפכה לזירת התגוששות. התנהלות הקואליציה פסולה כבן סורר ומורה ונידונת על שם סופה, אנחנו לא יכולים להיות שותפים בעוול הזה. היו"ר המיועד מייצג את התנועה הרפורמית שמנסה לכרסם את העם היהודי בכוונת זדון"
ח"כ משה גפני הוסיף: "אנחנו בגוש הימין והדתיים, אנחנו נצביע נגד ועדת החוקה. אנחנו לא נשלח חברים לוועדת החוקה. המציאות הזו לא יכולה להימשך. ועדת חוקה היא הוועדה הכי חשובה מבחינת החקיקה בכנסת."
ח"כ אריה דרעי טען: "המכה הגדולה של העם היהדי בתפוצות זה התבוללות נוראה. לצערנו, רואים בצורה מוכחת, היכן שיש קהילות שמקפידות לשמור על המסורת, התבוללות היינה אפסית. בקהילות שמביאים יהדות חדשה, ההתבוללות שם למעלה מ-80 אחוז, השם ירחם. המאבק העיקש של הרפורמים לקבל הכרה כזרם מוכר ביהדות עד עתה לא צלח,  אחיי מהאופוזיציה, הוועדה הולכת למנות ח"כ שמתהדר בכך שהוא רב רפורמי, בתפקיד, יו"ר וועדת חוקה, וועדה שדנה בנושאיים הרגישים ביותר לדת ומדינה - מי שמצביע בעד הוועדה הזאת מכריז בקול ברור לא אכפת לנו מהתבוללות של העם היהודי".
אבל לא רק מתקפה על גלעד קריב נשמעה. גם מיקי זוהר השמיע טענות קשות על הדוכן: "הממשלה הזו בחרה במשותפת כרשת הביטחון שלה וברע"ם כחלק מהקואליציה שלה, לכן הם צריכים לאכול את הדייסה שבישלו. כדי להפיל את הממשלה הזו אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לפגוע בתפקוד הקואליציה".
ח"כ אמיר אוחנה תקף את חברי הקואליציה: "‏פחדנים, אידיוטים שימושיים של כנופיית "לך" ונציגיה בתקשורת שאילצו אותך שר המשפטים לחתום לעיני המצלמות על התחייבות "שלא תשב עם ביבי". ואתה, שניכר כי נתקפת בהלה, חתמת. הקמת ממשלה עם העבודה, מרץ והתנועה האיסלמית, הפכת לשוליה של אופירה, ואני מציע לכנסת להביע אי אמון בממשלת הסמרטוטים".
 
שר המשפטים גדעון סער, בעת שהציג את הצ"ח יסוד הכנסת שעניינה התפזרות הכנסת אם לא אושר תקציב המדינה: "7.5 חודשים לא טרחתם לאשר תקציב רק כדי להפר הסכם עם בני גנץ, כדי לגרור את המדינה לבחירות. התעללתם בדמוקרטיה . נגררתם אחריו כמו סחבות".  ח"כ דודי אמסלם זעק: "אתה כפוי טובה וצבוע. הליכוד בנה אותך".
השר סער: "התמודדתי בזמן אמת. התפטרתי לפני שהוחלט על בחירות. אתה המשקר ומחליט שאתה אומר אמת. אני התפטרתי והלכתי לבוחר בכוחי שלי. הבעתי עמדה בקול גלוי בזמן אמת. התפטרתי מחברותי בליכוד ובכנסת ב-2014 וב-2020 והלכתי לבוחר בכוחי שלי".
נושא נוסף שאושר בקריאה ראשונה היה הצעת חוק לפיצול הליכוד. מוצעים שני תיקונים לחוק הכנסת: הראשון הוא לקבוע כי מועדי ישראל לא יבואו במניין התקופה שבה יש להעביר את חוק התקציב לאחר הקמת הממשלה. התיקון השני מבקש לאפשר לקבוצה של ארבעה חברי כנסת להפלג מסיעתם, אך אם אינם מהווים שליש ממנה.
 
ח"כ דודי אמסלם השמיע דעה נחרצת בנושא: "אני חושב שהתפצלות בכנסת היא דבר לא מוסרי. אני בז לך שר המשפטים. מעבר כזה זה שוחד פראקסלנס ואני בז לעולם המושגים שלך ושל אלקין". 
ח"כ אריה דרעי: "אנחנו מצביעים עכשיו על חוק שמאפשר ל-4 חברי כנסת לפרוש. רק לפני זמן קצר היו בחירות. אנשים נבחרו על סמך הבטחה. אנחנו מעבירים כאן הצעת חוק ממשלתית לעודד גניבת דעת או רמאות. זה עובר בקלות כאילו זה לגיטימי. מה פתאום בכלל לפרוש, אתה לא רוצה להיות במפלגה שנבחרת אליה לך הביתה. לא ימצאו גם אחד מהליכוד שיפרוש. מה אנחנו משדרים לציבור?"
השר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג' השיב לדברים ואף הטיח בחברי האופוזיציה הזועמים "יש לנו עדיין איפה להשתפר, אבל אתם עוד תבלו הרבה שנים בספסלים האלו". בסופו של דבר ההצעה אושרה בקריאה ראשונה ברוב של 57 בעד אל מול 42 נגד. הצעת החוק תעבור לוועדה המסדרת, שתחליט איזו ועדה תכין אותה לקריאה שניה ושלישית.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אוחנה
    צפוני 07/2021/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סמרטוטים קרא הלקקן .
    סגור
  • 4.
    אופוזיציה לוחמת מול ממשלת הזדון. יישר כח, חברים.
    רז 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    .
    סגור
  • 3.
    אופזיציה מהתחת (ל"ת)
    טל סעדה 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 2.
    רמת השיח של חברי האופוזיציה-ברור למה צריך ממשלה אחרת (ל"ת)
    אמירה 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • איפה הטפתם 12 שנים על שייח יפה של חברי האופוזיציה? (ל"ת)
    תשובות לא השמצות 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דברו יותר בנימוס זה לזה. הביטויים הללו מרחיקים מכם את ה (ל"ת)
    אזרחית 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • איפה הטפתם 12 שנים על שייח יפה של חברי האופוזיציה? (ל"ת)
    תשובות לא השמצות 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור