תקשורת ומדיה

יעסקו בחקר קורונה: הסכם מסחרי ראשון בין חברה ישראלית לחברה מאיחוד האמירויות

הסכם מסחרי למחקר ופיתוח בנושא וירוס הקורונה נחתם בין חברת Tera הישראלית לבית חברת Apex מאיחוד האמירויות, זאת ברקע הסכם נורמליזציית היחסים בין המדינות
אנגלינה יוסים |  1
בדיקת קורונה באבו דאבי (צילום יוטיוב/ VOA News)
הסכם מסחרי למחקר ופיתוח בנושא וירוס הקורונה נחתם אמש (שבת) בין חברת Tera הישראלית לבית חברת Apex מאיחוד האמירויות. על ההסכם חתמו יו"ר ומנכ"ל Tera, אורן סדיב, ויו"ר Apex, ח'ליפה יוסף חורי, במסיבת עיתונאים שהתקיימה במטה החברה באבו דאבי, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של איחוד האמירויות. ההסכם נחתם לאחר ההכרזה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות.
יו"ר ומנכ"ל Tera, אורן סדיב אמר כי "אנו נרגשים מההסכם שלנו עם Apex ומקווים שנגיע ליעדים המפורטים בהסכם, אשר יועילו לכולם מבחינה כלכלית, במיוחד בנסיבות חריגות של התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם". חברת Tera, הוקמה בשנת 2003 במכון ויצמן, משקיעה במחקר ופיתוח יחד עם מדענים בעלי שם עולמי. Tera מתמקדת בפיתוח בדיקות נשיפה לאבחון קורונה אשר מחזירות תשובה תוך דקות.
ח'ליפה יוסף חורי אמר כי "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם Tera, שנחשב לעסקה הכלכלית הראשונה בין ישראל לאיחוד האמירויות. מדובר בשותפות אפקטיבית בין האמירויות והמגזר העסקי הישראלי, לטובת שירות האנושות על ידי העמקת המחקר של נגיף הקורונה". Apex היא חברה המתמחה בהשקעות הציבוריות, בה נכלל תחום הבריאות עם דגש על הקמת בתי חולים שדה במהירות. החברה מייצרת אמצעי זהירות מפני נגיף הקורונה לצוותים הרפואיים, בנוסף לאיסוף נתונים לתמיכה במחקר לפיתוח החיסון.
איש הנדל"ן הישראלי עידו ברניקר, אשר מייצג את "First Capital Group" ותיווך את העסקה באבו דאבי אמר כי "ברצוני להודות לח'ליפה יוסף חורי ולאורן סדיב. אנו שמחים על חתימתו של הסכם מסחרי בין Apex, המתמחה בהשקעות בתחומי המדע באבו דאבי, לבין חברת Tera, המובילה העולמית בתחום קרינת הטרה-הרץ. אנו מאוד שמחים להפגיש בין חברות כדי ליצור שותפויות מסחריות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עידו ברניקר
    מינה רובינשטיין 10/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחפשת דרך התקשרות עם עידו ברניקר. תודה.
    סגור