תקשורת ומדיה

דו"חות 2019 של HOT: ירידה של 155 מיליון ש' בהכנסות

HOT הוסיפה בשנה שעברה 25 אלף מנויים בטלוויזיה ובאינטרנט, אך ירדה בהכנסות ב-155 מיליון שקל - ל-3.8 מיליארד שקל. ומה עם סיכומי ההכנסות של הוט מובייל? 
מערכת אייס | 
טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת HOT (צילום רמי זרנגר)
דו"חות 2019 של HOT חושפים תמונה מורכבת לחברה. מצד אחד, ביחס ל-2018 היא צמחה ב-25 אלף מנויים בפעילות הטלוויזיה והאינטרנט (לסה"כ של מיליון ועשרים וחמש אלף לקוחות) - וב-7,000 מנויים ברבעון הרביעי של 2019. בסלולר החברה גדלה ב-51 אלף מנויים, שהסתכמו במיליון ו-350 אלף מנויים בסך-הכול.
אלא שלמרות הצמיחה במנויים, הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-2019 ב-3.837 מיליארד שקל, ירידה של 155 מיליון שקל לעומת 2018, שבה הסתכמו ההכנסות ב-3.993 מיליארד שקל. מנתוני הדו"חות עולה כי השחיקה בהכנסות בפעילות הקווית הכוללת את הטלוויזיה והאינטרנט (המגזר הפרטי) הסתכמה ב-2019 ב-212 מיליון שקל, והיא פוצתה על-ידי הגידול בהכנסות בסלולר ובפעילות המגזר העסקי ב-40 מיליון שקל וב-17 מיליון שקל (בהתאמה). 
הכנסות הוט מובייל הסתכמו ב-1.072 מיליארד שקל, גידול כאמור של 40 מיליון שקל לעומת 2018. הכנסות המגזר העסקי בהוט הסתכמו בשנה החולפת ב-515 מיליון שקל, עם גידול כאמור של 17 מיליון שקל לעומת 2018. במונחים רבעוניים, קבוצת הוט מסיימת את הרבעון הרביעי של 2019 עם הכנסות כוללות של 965 מיליון שקל, גידול של 2 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי וגידול של 6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2018.
הכנסות המגזר הנייח הפרטי ברבעון הרביעי הסתכמו ב-565 מיליון שקל, ירידה של 18 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2018, ועלייה של 2 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. כמו אצל רוב חברות הסלולר, הרבעון הרביעי נחשב לרבעון חלש יחסית, והוט מובייל מדווחת ברבעון זה על הכנסות של 262 מיליון שקל - ירידה של 17 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי ועלייה של 8 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2018. הפעילות במגזר העסקי של הוט גדלה יפה ברבעון הרביעי והסתכמה ב-139 מיליון שקל, גידול של 17 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי. 
בסעיף ה-EBITDA (רווח לפני מסים והפחתות) הקבוצה נשחקה משמעותית ורשמה 1.434 מיליארד שקל, שחיקה של 287 מיליון שקל, מה שהוריד את שיעור ה-EBITDA ל-37% מההכנסות, לעומת 43% ב-2018. במונחים רבעוניים, ברבעון הרביעי של 2019 ה-EBITDA הסתכמה ב-355 מיליון שקל, לעומת 396 ברבעון המקביל של 2018. הקבוצה מדווחת על השקעות בהיקף של 978 מיליון שקל בשנת 2019 ו-254 מיליון שקל ברבעון הרביעי. תזרים המזומנים החופשי צנח ב-272 מיליון שקל, מ-728 מיליון שקל ל-456 מיליון שקל ב-2019.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה