תקשורת ומדיה

ברהנו טגניה חוטף מאיש התקשורת המוערך: "שופרות של בן גביר"

ג'וש בריינר, כתב המשטרה והפלילים של עיתון "הארץ", תקף את כתבי המשטרה של יתר כלי התקשורת, ביניהם ברהנו טגניה, בטענה כי הם לא מביעים התנגדות נחרצת בנוגע להתנהלות המשטרה בכלל והשר איתמר בן גביר בפרט. ג'וש בריינר: "העיתונאים הפכו לשופרות של בן גביר ושל המשטרה"

מערכת ice |  2
איתמר בן גביר, ברהנו טגניה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, פייסבוק)
ג'וש בריינר, כתב המשטרה והפלילים של עיתון "הארץ", מתח ביקורת חריפה על כתבי המשטרה של יתר כלי תקשורת מוכרים, ביניהם ברהנו טגניה, בטענה כי הם לא מביעים התנגדות נחרצת להתנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וכי כל עניינם טמון בפרסום כותרות גדולות. 
"למה בעצם יש עיתונאים בישראל? למה יש כתבי משטרה?  מזהיר מראש אתכם ואת עצמי: הציוץ הזה לא ייצר לי חברים חדשים. סביר להניח שפחות ירצו לדבר איתי אחריו. אחיה עם זה", כך כתב בריינר בתחילת הציוץ בחשבון ה-X שלו. 
"כל עיתונאי יודע שבן גביר שר כושל. באמת כישלון מוחלט, עלייה ברציחות, לקקנות של קצינים בכירים אליו. כל עיתונאי גם יודע שבן גביר עבריין ושהוא הורס את המשטרה. כתבי המשטרה בעצמם רואים את זה כל יום. אז למה אף אחד מהם לא כותב את זה? הרי למה אנחנו בתפקיד? כדי לצעוק כשנעשה עוול". 
 

בריינר המשיך לתקוף את כתבי המשטרה של יתר כלי התקשורת וטען כי ענף התקשורת מכור לכותרות, דבר שמשפיע על כך שלא נרשמת זעקה על חוסר הצדק במשטרה ובהתנהלותו של בן גביר. 
 "הרי התפקיד הכי בסיסי שלנו זה לצעוק ולזעוק כשיש חוסר צדק משווע של גוף גדול אל מול אנשים קטנים חסרי כוח. זה הבייסיק, הבסיס. לפעמים החלש זה מתנחל, לפעמים זה חרדי, לפעמים שמאלני, לפעמים ערבי. לנו זה לא אמור לשנות. אבל מה שקרה לעיתונות בשנים האחרונות ולעיתונות המשטרה בפרט זה התמכרות לכותרות.
ג'אנקים של ידיעות להביא למהדורה בשמונה בערב, לדחוף פוש מסכן בשתיים בצהריים. בן גביר אמן בזה. הוא בעצמו ג'אנקי ונרקומן תקשורת אבל הוא גם דילר. עוסק באספקת ידיעות כבר 30 שנה. יודע מה עובד ומה לא. ועכשיו? עכשיו הוא יושב בדיונים הכי סודיים, מול המידע הכי רגיש והכי מעניין. חנות ממתקים לבחור כמוהו".
בריינר הזכיר בציוצו שמות מוכרים בענף העיתונות, ביניהם היה זה כתב המשטרה של חדשות 12, ברהנו טגניה אשר לדברו עסוק בפרסם כותרות במהדורה המרכזית.  "מה ההשלכות? מה זה עולה לנו? מה זה משנה, העיקר שלברהנו יש כותרת לשמונה בערב. העיתונאים הפכו לשופרות של בן גביר ושל המשטרה. מה לעשות שעכשיו יש גם דוברות חדשה שכפופה לבן גביר. 
גם במשטרה גם בשב"ס. הם לא אוהבים ביקורת במיוחד. מי אגב כן אוהב ביקורת. וכולם מנסים לרצות אותם. להימנע לא לפגוע בהם. למה? כי גם הם מספקים חדשות, כי בן גביר יושב עליהם. כי כולם מפחדים לא לקבל מהם חומר. וגישה. הו, כמה הגישה חשובה. הרי מי יכניס אותנו לאגף הנוח'בות בשביל עוד כתבת יח"צ לנציב שב"ס ולבן גביר אם לא הדוברות? אגב כל כתבה כזו וכל גישה כזו מאושרת אישית על ידי בן גביר, הכל תמורת קרדיט הולם כמובן. וסינק".
דבריו החריפים של בריינר לא הסתיימו בכך. בתום הציוץ, ציין כתב המשטרה והפלילים של עיתון "הארץ": "בן גביר מרוצה. אין לי ספק. המשטרה בכיס שלו, העיתונאים בכיס שלו. מכל הערוצים ומכל העיתונים ומכל האתרים. בודדים מדי פעם מרימים את הראש, כי הם רואים את הטירוף שמתרחש.
בן גביר כועס, יש נתק כמה ימים ואח"כ יש פגישת סולחה אצל בן גביר. ככה זה עובד. לא מזמן אמר לי דובר בכיר במשטרה ש"כל הכתבים לועגים לך וצוחקים עליך". כלומר, עליי. רצה להכניס לי. בגדול זה הזיז לי את קצה הציפורן, אבל ככל ויש כאלה, ואני מניח שיש, אמרתי לו ואני אומר גם להם: אני שם על בן גביר פס וגם עליכם. תגידו, למה אתם במקצוע הזה?".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    צביעות ושקר
    שקול 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עיתונאי השמאל מאתרגים את המערכות הקרובות לליבם. כתבי המשפט, למשל, מדבררים בגלוי את המערכת אותה הם אמורים לבקר. לא רק מדבררים, נלחמים בחירוף נפש נגד כל מי שמעז להביע עליהם ביקורת. הכתבים הפוליטיים זוכרים את משימת הביקורת רק כאשר היא מוטחת בפוליטיקאים מהימין. הכל חרטא, שקר ותרמית.
    סגור
  • 1.
    פח.... זב ומצורע יותר מעיתון הארץ לא תמצא (ל"ת)
    יעקב אשדוד 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור