תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 חושף: כך חיזבאללה שילם 1.6 מיליון אירו לישראל

על פי אלמוג בוקר, כתב הדרום של חדשות 12, חיזבאללה שילם לישראל 1.6 מיליון יורו עבור מבצע הביפרים שהוביל למותם ופציעתם של אלפי מחבלים |  כל הפרטים בכתבה

מערכת ice |  1
אלמוג בוקר (צילום מסך חדשות 13, חדשות 12)
לאחר שסיפר על ההודעות המטלטלות שקיבל מתושבי העוטף ומחוגגי פסטיבל הנובה באותה שבת שחורה, העיתונאי אלמוג בוקר עולה שוב לכותרות. בסרטון טיקטוק מעניין, מספר אלמוג בוקר, כתב הדרום של חדשות 12, כי חיזבאללה שילם לישראל 1.6 מיליון יורו עבור מבצע הביפרים שהוביל למותם של אלפי פעילי ארגון הטרור חיזבאללה.
"שימו לב לזה, פרטים חדשים מגלים שחיזבאללה שילם לישראל 1.6 מיליון יורו, יותר מחמישה מיליון שקל אם אני עושה את החישוב נכון. על הביפרים שהתפוצצו והרגו ופצעו יותר מ-3,000 מחבלים", כך פתח בוקר את דבריו בתחילת הסרטון.  
כתב הדרום של חדשות 12 הסביר כיצד אותו מבצע נועז ומוצלח תוכנן בקפידה והוביל לכך שארגון הטרור חיזבאללה ישלם למדינת ישראל 1.6 מיליון אירו. "נחזור קצת אחורה, הסיבה בכלל שהם הולכים למהלך הזה וקונים את הביפרים זה כי אומרים להם שהביפר חסין מההאזנה של ישראל, אז אפשר לעבוד איתו באופן בטוח. 
בשלב מסוים, כשחיזבאללה מנסה להבין שלא הטמינו לו משהו בתוך הביפר, הוא לוקח אותו לבדיקת אולטרסאונד אבל זה מוסתר כל כך טוב שאין להם סיכוי לזהות את זה. אולי הדבר הכי מדהים, רגע לפני שהמכשירים מתפוצצים, ישראל שולחת הודעה מוצפנת, כך מקבלים את זה המחבלים, ונכתב להם שם שכדי שהם יוכלו לקרוא את ההודעה המוצפנת, הם יצטרכו ללחוץ בשתי ידיים על הביפר עצמו, בשני לחצנים שונים. למה? כדי שייפגעו גם יד ימין וגם יד שמאל ברגע שהמכשיר מתפוצץ והשאר היסטוריה", כך סיפר אלמוג בוקר לעוקביו בטיקטוק.  
כידוע, דיווחים זרים, כמו רשת השידור הבולגרית bTV, חשפה כי 1.6 מיליון יורו הקשורים למבצע הביפרים, עבור דרך בולגריה ולאחר מכן הגיעו להונגריה, שם פעלה חברת BAC , חברה מזויפת, ממנה נרכשו הביפרים.
פרסום נוסף של העיתון "הניו יורק טיימס", חשף כי על פי שלושה קציני מודיעין, ישראל הקימה חברה מתחזה ליצרנית ביפר בינלאומית. עוד נחשף, כי שלוש חברות נוספות הוקמו בכדי לבצע את אותו תרגיל הונאה. ישראל רצתה להסוות את זהות יצרני הביפרים האמיתיים שהם קציני מודיעין ישראלים, כך על פי הדיווח של ניו יורק טיימס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא טועה.
    מיכה 10/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם שלמו 1.800.000 $
    סגור