תקשורת ומדיה

הרשות השנייה לא מוותרת על מינוי היו"ר: כך הגיבה לבג"ץ

הרשות השנייה בתשובתה לבג"ץ, בדבר מינוי מ"מ יו"ר הרשות השנייה: "קיימת חשיבות לרציפות תפקודית של מועצת הרשות השנייה עבור הציבור והמורשים לשידור... רציפות אשר עלולה להיפגע ללא מ"מ ליו"ר מועצת הרשות"
מערכת ice |  1
אודליה מינס (צילום מסך פייסבוק)
לפני כשלושה שבועות, חשפנו ב-ice את בחירתו של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, במינוי זמני ליו"ר רשות השנייה: ד"ר אודליה מינס שנבחרה לתקופה של שלושה חודשים, וזאת על רקע התפטרותו הפתאומית על רקע כספי של יו"ר הרשות הקודם: עדן בר טל.
ואולם המינוי נתקל בהתנגדויות כאשר בין היתר הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה דחופה לבג"ץ על מינויה, בה טענו בין היתר כי הממשלה ושר התקשורת התעלמו מההוראות המפורשות, כביכול, של היועמ"שית גלי בהרב מיארה.
היום (רביעי), הגישה הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו את התגובה המקדמית לעתירה שהוגשה לבג״ץ. בתגובתה מדגישה הרשות כי: "קיימת חשיבות לרציפות תפקודית של מועצת הרשות השנייה עבור הציבור והמורשים לשידור, כגוף המאסדר בתחום שידורי טלוויזיה ורדיו מסחריים בישראל – רציפות אשר עלולה להיפגע ללא מ"מ ליו"ר מועצת הרשות, בשים לב, בין היתר, לתפקיד וסמכויות יו"ר מועצת הרשות השנייה או ממלא מקומו".
עוד מציינת הרשות כי: "חברי מועצה (ללא התנגדות) וגורמי מקצוע בהנהלת הרשות סבורים כי מאחר וד"ר מינס היא בעלת ניסיון רב שנים והוותיקה ביותר מבין חברי המועצה ובעלת היכרות עמוקה עם עבודת הרשות, אזי מינויה כיו"ר זמני תאפשר את רציפות הפעילות של המועצה באופן מיטבי".

בנוסף מציינת הרשות בתגובתה כי: "לא הייתה חלק ממערך הגורמים שבחנו את המינוי מושא העתירה כעת, והיא גם לא נדרשה, בשום שלב, לדון במינוי מ"מ יו"ר הרשות". אך הוסיפה כי: "מבלי לגרוע מן האמור.... נכון וראוי להדגיש את החשיבות הנדרשת בשמירה על רציפות תפקודית של פעילות מועצת הרשות השנייה, גוף רגולטורי בתחום שידורי הטלוויזיה והרדיו המסחריים, שעליו הרשות השנייה אמונה".
כן צוין כי הרשות השנייה היא "רשות מאסדרת ועצמאית מכוח חוק הרשות השנייה והיא אמונה על האינטרס הציבורי... ככל שמועצת הרשות השנייה תהיה במצב דברים של היעדר יו"ר או מ"מ יו"ר, הרי שלא יהיה באפשרותה של המועצה להתכנס, לדון ולקבל החלטות בתחום סמכותה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו בבקשה שבגץ התנגדו לזה ואז אולי יפילו את בגץ כבר (ל"ת)
    אמיר 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור