בארץ

פרויקט המטרו בישראל יוצא לדרך: זה מה שיקרה בשלב הראשון

חברת נת"ע, מודיעה כי היא החלה בהליך הפקעת הקרקעות לצורך הקמת פרויקט המטרו. התהליך הוקפא עם פרוץ המלחמה, וכעת יוצא לדרך. בתוך כך, הודיעה נת"ע, כי לא יבוצעו פינויים של בתי מגורים הנדרשים להפקעה
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
חברת נת"ע מודיעה היום, כי החלה בהליך הפקעת הקרקעות עבור פרויקט המטרו, זאת לאחר  שהפרויקט הואץ עם מינוי 3 חברות בינל"א, כמנהלות הקווים לניהול תכנון וביצוע. 
פרויקט המטרו, הוא פרויקט תשתית התחבורה הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. הפרויקט כולל שלושה קווים, M1, M2, ו-M3 , אשר ירחיבו וישלימו את מערכת הסעת ההמונים במרכז ישראל. הפרויקט צפוי לעבור דרך 109 תחנות לאורך 150 ק"מ ובשטחן של 24 רשויות מקומיות. המטרו עתיד להסיע כ 2 מיליון נוסעים ביום, ולשנות ביחד עם הרק"ל את הרגלי הנסיעה בגוש דן.
נת"ע יוצאת לביצוע המטרו לאחר פתיחתו המוצלחת של הקו האדום, קידומם של הקווים הירוק והסגול, ולאחר שהתבצע הליך לימוד מקיף והטמעת לקחים, לצד ניסיונה הרב של החברה בתחום הרכבתי ומנהור.
בשלב זה, יופקעו קרקעות במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 בערים תל אביב, פתח תקווה, חולון, בת ים, אור יהודה, קריית אונו וראשון לציון. לאור המצב והעת הקשה בה נמצאת המדינה, נערכת נת"ע לביצוע הליך ההפקעות ברגישות המרבית, כך שבשלב זה לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים.  
במהלך השלב הראשון של הליך ההפקעות ישלחו כ- 11,000 הודעות הפקעה אישיות לבעלים הרשומים של הקרקעות במעל 800 חלקות. את הליך ההפקעות בנת"ע מנהלת עו"ד ענבל קנקה, סגנית מנהל חטיבה- מקרקעין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה