בארץ

חריג בנתב"ג: שני קרנפים בסכנת הכחדה נחתו בישראל - זו הסיבה

שני קרנפים ממין הנמצא בסכנת הכחדה נחתו בישראל, כחלק מתכנית של ארגון גני החיות האירופאי, בו חברים גן החיות התנ"כי והספארי - המרכז הזואולוגי רמת גן
מערכת ice | 
קרנף (צילום טל שיבולי)
הקרנפים בני ה-8, "מפנזי" ו"אינו", נחתו בישראל במהלך סוף השבוע האחרון, במסגרת תכנית להצלת מין הקרנפים אליו שייכים השניים, אשר נמצא בסכנת הכחדה. שני הקרנפים הגיעו מבלגיה באופרציה מיוחדת והועברו לגן החיות התנ"כי בירושלים ולספארי ברמת גן.
שני הקרנפים הגיעו למסוף המטענים של חברת ממן בנתב"ג, במטוס מטען של חברת קאל קרגו מבלגיה ולאחר פריקה ומהירה של כלוב ההטסה הייעודי מהמטוס, הועברו שני הקרנפים לביתם החדש,  בליווי צוות מקצועי של הספארי וגן החיות התנ"כי.
לדברי החברה, הגעתם של הקרנפים התאפשרה לאחר בחינה מדוקדקת של רכז המין בארגון גני החיות האירופאי, בו חברים גן החיות התנ"כי והספארי ברמת גן, והתאמתם ליכולות של גני החיות להחזיק במין הגדול והמרשים הזה.

עד היום  נולדו בספארי 33 קרנפים רחבי שפה. גן החיות התנ"כי תורם תרומה חשובה מאוד לתוכנית האירופאית, על ידי כך שהוא  מחזיק בזכרים שאינם מיועדים לרבייה. לדברי קובי מיכאל, מנהל יצוא ורמפות במסוף המטענים של ממן: "במהלך השנה האחרונה עובדי המסוף פיתחו מיומנות יוצאת דופן בהעמסה ובפריקה של כלובי הטסה ייעודיים לחיות יבשתיות וימיות".
"זה התחיל בכרישים, דרך פרות, סוסים, חמורים ואפילו גור אריות אך הפריקה של זוג הקרנפים היא ללא כל ספק אחד המאתגרים שעברנו בשל המשקל וממדי החיה ואנחנו כבר ממתינים בכיליון עיניים לאתגר הבא שיציבו בפנינו". הוסיף מיכאל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה