בארץ

בת לאימהות לסביות לא התקבלה לגן: "למה שזה יתנקם בילד?"

זוג אימהות לסביות ניסו לרשום את בתן לגן ילדים חילוני בקרית אונו, ונדחו. ההסבר המקומם של הגננת הוא שהצוות הוא חרדי - "אם זה קשה למטפלת, למה זה צריך להתנקם בילד?". הזוג החליט להגיש התראה לפני תביעה בגין "אפליה אסורה"
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום פלאש 90/ יוסי זליגר)
"ביחד ננצח?", לא בדיוק: זוג אימהות לסביות תכננו לרשום את בתן לגן ילדים חילוני הנמצא בקריית אונו – ונדחו. ההסבר המקומם שנמסר מהגננת הוא שבגלל שמדובר בזוג אימהות ולא בגבר ואישה – הבת לא יכולה להירשם לגן. בנוסף, הוסבר כי הגננת חרדית וכן גם המטפלות, והן לא מרגישות בנוח לטפל בילדה.
עפ"י חשיפת חדשות 12, הגננת הסבירה לאחת האימהות את הסיבה שבתן לא התקבלה לגן: "אין פה משהו אישי נגדך, אין לי שום בעיה עם ההורים הכי חילוניים. אבל יש לי את המקום האמוני שלי. אני מרגישה סוג של אחריות כלפי הצוות שלי במובן מסוים". אחת האמהות שאלה האם מדובר בגן דתי שכן במצב זה כנראה הייתה יכולה להבין את התשובה, גם אם היא שניה במחלוקת, ונענתה: "לא, אבל הצוות שלי הוא חרדי".
בהמשך הגננת הוסיפה: "בעבר הגיע אליי זוג אבות, התלבטתי מה להגיד להם. חצי שעה אחריהם הגיע עוד זוג הורים וסגרו במקום, אז היה לי יותר קל לפתור את הבעיה". היא הסבירה כי היא "מקבלת את זה באופן אישי, אבל לא רוצה שיכעסו עליי המשפחה. אם זה קשה למטפלת, למה זה צריך להתנקם בילד?"
בתגובה, האמהות החליטו להגיש התראה לפני תביעה כנגד הגן בגין "אפליה אסורה" בעזרת עו"ד דניאלה יעקבי. הן דורשות לבטל את המדיניות המפלה, ולפצות את הזנק שנגרם להן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה