בארץ

כיתות הכוננות יקבלו חיזוק משמעותי: זה המוצר שישנה את כללי המשחק

מוצר המטייב את שיתוף הפעולה המבצעי אשר מפתחת חברת ההיי-טק Commit, מאפשר גם ללוחם בשטח, החמ"ליסט והמפקדה לתקשר באמצעות אפליקציות חכמות, ולקבל חווית Chat ו-Zoom בשדה הקרב בשילוב כלים מתקדמים מבוססי בינה מלאכותית. גם כיתות כוננות, גופי ביטחון מוניציפליים וגופים נוספים יוכלו לעשות שימוש במוצר 
מערכת ice | 
כיתת כוננות (צילום המשרד לביטחון לאומי)
להעביר הודעות Chat כמו ב-WhatsApp למי שמפטרלים בשטח, לנהל פגישות Live כמו ב-Zoom עם כל חברי הצוות הפזורים במרחב, ולערוך שיחות ועידה בין משתמשים על מכשירי קשר, טאבלטים, טלפונים ניידים והמחשב המשרדי - אלה הם רק חלק קטן מהפעולות שצוותים טקטיים, חמ"לים, חפ"קים וארגוני בטחון שעובדים עם CommX יכולים לבצע תוך מילוי משימות בטחון שוטף או בשדה הקרב.
כעת, מרחיבה חברת ההיי-טק Commit את מעגל המשתמשים הפוטנציאליים של המוצר הייחודי והחדשני שלה, ומאפשרת גם לגופים אבטחתיים 'אזרחיים' לרכוש את המוצר ולעשות בו שימוש מותאם אישית בפשטות מירבית. "בין יתר היכולות שלו, CommX הוא מוצר שמביא למקסימום את יכולות ה-collaboration וה-communication של יחידות צבאיות, גופים ביטחוניים ואבטחתיים וארגונים גדולים – והכל תוך שהוא מעניק למשתמש חוויה דיגיטלית מתקדמת הזהה לזו שמאפשרים יישומים דומים מהשוק הפרטי".
"הפתרון לא רק מאפשר לכל המשתתפים במשימות אבטחה את יכולת התקשורת, הוא גם מנגיש להם מקורות מידע נוספים – כמו ערוצי וידאו מרחפנים או מצלמות אבטחה, מידע אודות מיקום כוחות ועוד," הסביר אנטולי קושניר, סמנכ"ל הטכנולוגיות וראש חטיבת תקשוב וענן היברידי ב-Commit, ומי שהיה אחד ממייסדיה. "CommX מאפשר לכל הדרגים המבצעיים בכל מקום ובכל מצב שבו הם נמצאים לתקשר האחד עם השני באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר. במציאות הביטחונית שנוצרה בישראל מאז ה-7 באוקטובר, הלך וגדל הצורך גם של גופים שאינם חלק רשמי ממערכת הביטחון לעשות שימוש בכלים האלה".

אנטולי קושניר (צילום: ניב קנטור)
"זאת, אחרי שכלים כמו WhatsApp או Zoom שכל אדם פרטי משתמש בו לצרכיו השונים, הוכחו כיעילים פחות במצבי קרב. כמובן שאנו מקווים שלא נדרש לחוות לעולם מצבים כאלה, אך המוטיבציה להיערך לאותם מצבים בקרב האוכלוסייה האזרחית גבוהה כעת יותר מתמיד. גופי בטחון גם נדרשים לתחקר את התקשורת ולהסיק תובנות להמשך הלחימה או בט"ש – וזה גם מסופק כחלק מחבילה של מוצרי CommX שמקליטים את כל התקשורת המתקיימת ומאפשרים לבצע תחקור חכם של המשימות בדיעבד תוך שימוש ביכולות AI מתקדמות – זיהוי פנים, זיהוי קולי – גם בעברית, תמלול שמע ווידאו ועוד", הסביר קושניר.
 
עד כה, CommX כבר הוטמע ויושם בעשרות ארגונים, יחידות מסווגות, גופים שאמונים על אבטחת מתקנים אסטרטגיים, ועוד; ואף קיבל על כך מספר תעודות הוקרה והערכה. כעת, הוא עושה את דרכו גם ללקוחות אזרחיים, כיתות כוננות יישוביות ומוסדות מוניציפליים, תוך הפעלת הפתרון בסביבת הענן המאובטח של הממשלה כחלק מפרויקט נימבוס. מדובר במוצר ייחודי, שניתן להטמעה בענן ציבורי, ברשת של הארגון וגם בתצורה היברידית.
בין יתר היישומים שכולל CommX, ניתן למנות ממשק להעברת מסרים מיידיים (Chat) עם חווית משתמש דמויות   WhatsApp שכוללת גם אפשרות ליצירת קבוצות ללא הגבלה, אינטגרציה עם מערכות אחרות, העברת קבצים (כולל סינון), הגדרת זמן קצוב למחיקת הודעות ועוד; יישום חכם לניהול שיחות ועידה חזותית (וידאו) עם מגוון יכולות כפי שמאפשרות Zoom ודומותיה; אינטרקום חכם לשיחות קשר פנים וממשק למערכות רדיו (ROIP) שמאפשר שימוש בחומרה 'אזרחית' סטנדרטית ולא ייעודית, יצירת קבוצות, יכולת PTT באפליקציה ניידת ושולחנית ועוד. בדור החדש של מוצר, מתווספות ליכולות אלה יכולות הקלטה, תחקור והפצה של ערוצי וידאו ואודיו, כך שכל שיחה\שידור\ערוץ – מוקלטים ומתחקרים תחת מערכת אחת (ולא כמו שקורה היום באמצעות אינטגרציות מורכבות של מוצרים שונים).

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה