בארץ

השאלה המתריסה של סטרוק שהרגיזה את האלוף – ונזיפת נתניהו

שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק, שאלה בישיבת הממשלה את נציגי הצבא האם יש טייסים שמסרבים להפציץ מסיבות מצפוניות. אלוף אליעזר טולדנו השיב: "זו שאלה נוראית". נתניהו לחלץ להגן על סטרוק ונזף בו: "לא ראוי שתגיד לשרה מה דעתך על השאלה שלה"
מערכת ice |  1
אורית סטרוק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שוב עימות בזמן המלחמה בין הדרגים הבכירים של צה"ל לבין שרי הציונות הדתית, שמביכים את רה"מ נתניהו הדואג לשלמות הקואליציה שלו. בפעם שעברה היה זה השר בן גביר שהתעמת עם הרמטכ"ל, והיום היתה זו השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק, שהשאלה שלה הרגיזה את האלוף אליעזר טולדנו.
בזמן סקירה שנתן לשרי הממשלה ראש אגף האסטרטגיה האלוף טולדנו, פנתה אליו השרה סטרוק ושאלה: "האם זה נכון שיש טייסים שמסרבים להפציץ מסיבות מצפוניות ולא נותנים גב לחיילים בשטח?". האלוף טולדנו, שלא אהב את השאלה, השיב בשלילה והוסיף: "זו שאלה נוראית".
לפי פרסום של ירון אברהם בחדשות 12, סטרוק התעצבנה מתשובתו של האלוף והגיבה: "אני יכולה לשאול מה שאני רוצה, אל תשפוט לי את השאלות". בשלב זה התערב ראש הממשלה נתניהו ונחלץ דווקא להגנת שותפתו לקואליציה כשנזף בטולדנו: "התשובה לשאלה נכונה, לגבי אפיון השאלה שלה - לא ראוי שאתה תגיד לשרה מה דעתך על השאלה שלה".
לאחר פרסום הדברים, בכיר בליכוד הגיב: "אין שום מקום להשמצות של שרים נגד לוחמי צה״ל שפועלים בכל העוצמה נגד אויבי ישראל. מוטב שכל שר יעסוק בתפקידו ולא בהשמצות חסרות בסיס שמרפות את ידי לוחמינו".
ח"כ מירב כהן (יש עתיד) הגיבה בטוויטר שלה: "שרה בממשלה מסיתה נגד חיילי צה"ל, ובמקרה הזה נגד טייסים. השיטה ידועה: שואלים שאלה מסיתה, קונספירטיבית ומטורללת. התשובה (שהיא כמובן "לא") כבר לא משנה, כי בלון ההסתה כבר הופרח לאוויר העולם ומסתובב ברשת. איזה שפל ערכי ופוליטי. הממשלה הזו היא עונש למדינת ישראל ואזרחיה. כל יום שעובר היא עושה עוד נזק".
 
עימות נוסף בישיבת הממשלה לפי ירון אברהם, היה בין נתניהו לשר הכלכלה ניר ברקת שאמר: "קבינט המלחמה שלך מורכב מאנשי הקונספציה שעדיין תקועים ב-6 באוקטובר. הציבור מאוד מוטרד מההתנהלות בצפון. יש תחושה שהפעולות בצפון נגזרות מהקונספציה - מאוד דומה ל'סבבים' שאירעו בדרום לפני 7 באוקטובר".
נתניהו השיב: "אין שום קונספציה. אנחנו תוקפים הרבה יותר ממה שחושבים". אך ברקת התעקש: "יש תחושה שקבינט המלחמה מורכב מאנשים שלא מבינים את גודל האירוע, תתעוררו כבר מ-6 באוקטובר. בצפון אנחנו צריכים להציב יעד של הסרת האיום - פשוט מאוד". 
השר עמיחי שיקלי התערב ואמר: "זה שהרגו 100 מחבלים לחיזבאללה לא עושה רושם למען האמת. אנחנו מספרים לעצמנו סיפורים, זה לא נראה טוב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם המתנחלים יהיו סרבני הכרעה מדינית?
    שוויון 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסוף ההכרעה תהיה מדינית ולא צבאית. השאלה אם המתנחלים יתרמו את חלקם להכרעה המדינית (פינוי התנחלויות, ויתורים בירושלים ועוד)? האם הם יתנו גב להכרעה מדינית או ימשיכו לגרור אותנו לחיות על חרבנו? האם המתנחלים יהיו סרבני הכרעה ויפגעו במאמץ המדיני הרחב?
    סגור