בארץ

טלטלה במפלגת העבודה: מרב מיכאלי בהכרזה דרמטית

יו"ר מפלגת העבודה בשנים האחרונות, מרב מיכאלי, הכריזה היום על הקדמת הפריימריז במפלגה, לקראת פרישתה הדרמטית של מי שבזמן כהונתה המפלגה כמעט ולא עברה את אחוז החסימה
מערכת ice |  1
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
מרב מיכאלי ככל הנראה תיזכר כאחת ממנהיגיה הכושלים של מפלגת העבודה, מאחר ובבחירות האחרונות המפלגה, שפעם הייתה הגדולה בישראל, הייתה קרובה מאד שלא לעבור את אחוז החסימה, וניצלה בזכות מספר זעום של קולות שהציבו אותה מעל הרף הנמוך.
כעת, לאחר שמהבחירות נשמעו קולות רבים הקוראים לה לפרוש מהמפלגה, היא החליטה לשמוע בעצתם והודיעה על הקדמת הפריימריז ופרישתה מהתפקיד, בסוף הקדנציה. על ההחלטה היא הודיעה לפני זמן קצר (חמישי) בציוץ ארוך שפרסמה בחשבונה ברשת החברתית X (טוויטר לשעבר).
 
בפתח דבריה כתבה מיכאלי: "מדינת ישראל נמצאת בימים אלה בשבר גדול. מתוך השבר הנורא הזה, צריך שתהיה לישראל התחלה חדשה, ריסטרט. ובשביל שזה יקרה, צריכות להתקיים בחירות, ואני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024".
בנוסף, בישרה מיכאלי על החלטתה וכתבה: "כדי להיערך לבחירות האלה, אני פותחת את המפלגה, ואני מתכוונת להקדים את הפרמייריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותם בעוד ארבעה חודשים, בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז ושכל החטופות והחטופים יחזרו אלינו. אם הבחירות לכנסת יוקדמו עוד יותר - ואני מאד מקווה שכך יהיה - נקדים את הפריימריז בהתאם".
עוד הוסיפה: "אני קוראת לכל הנשים והגברים המצוינים, גיבורות וגיבורים אזרחיים וצבאיים, שמתלבטים בימים אלו האם להצטרף לחיים הפוליטיים - א. כן, להכנס לפוליטיקה, וב. להתפקד ולהתמודד במסגרת מפלגת העבודה. מפלגת העבודה היא גוף חשוב וחיוני שנדרש כדי לשקם את מדינת ישראל אחרי השבר הנורא שעובר עלינו. היום יותר מתמיד, ישראל זקוקה מאד למפלגת מרכז שמאל ציונית דמוקרטית".
עוד אמרה: "אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. מפלגת העבודה היא היחידה שהמצע שלה הוא באמת מגילת העצמאות. היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי, והיחידה שיש לה תשובה ליום שאחרי המלחמה, שמבינה שביטחון אמיתי יבוא מהסדר מדיני. אני מאמינה שהעבודה צריכה ויכולה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית בקביעת עתידה של מדינת ישראל".
בנוסף, מיכאלי לקחה אחריות ואמרה: "יחד עם חברותיי וחבריי, הייתי אחראית להצלתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. וכמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה כיום. אחריות היא לא רק על הצלחות. לכן אין לי כוונה להתמודד בפריימריז לראשות המפלגה ולא אתמודד גם על מקום ברשימת העבודה לכנסת הבאה. כן אהיה כאן לעשות הכל כדי להעביר למנהיגה או למנהיג הבא של המפלגה את ההגה בצורה הטובה ביותר, לטובת בניה מחודשת של המפלגה ושל המדינה שלנו".
לסיום, אמר: "אני מוסרת ניחומים וחיזוק ידיים למשפחות החיילים הגיבורים שנפלו במערכה הזאת, איחולי החלמה לפצועים וכמובן - חוזרת ודורשת לעשות הכל כדי להחזיר את החטופות והחטופים שלנו. היום נר ראשון של חנוכה. הלוואי והצעד הזה יביא את תחילתו של אור גדול שישראל כל כך מחכה לו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עיני צפרדע יודעת שתובס. (ל"ת)
    פשוט וקל 12/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור