תקשורת ומדיה

משטרת ישראל מזהירה: בימים הקרובים יהיה מזג אוויר סוער ומסוכן

משטרת ישראל בהודעה לציבור: "אנו נערכים בכבישים ובנחלים בגזרת מדבר יהודה וים המלח, מזג האוויר צפוי להיות סוער במיוחד בימים הקרובים".

מערכת ice | 
סופה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
עפ"י התחזית, בימים ראשון ושני 19-20.11.23, צפויה מערכת חורפית סוערת הכוללת אירועי גשם משמעותיים וקיים סיכוי גבוה לשיטפונות בזק בנחלי ים המלח ומדבר יהודה, העלולים לגרום להצפות ושיטפונות בצירי התנועה במוקדים שונים.
במישור החוף ובאזור גוש דן יהיה מחר סוער עם גשם לפרקים, ייתכן שלג בפסגת החרמון. ביום שני ימשיכו להיות גשמיים מקומיים ויהיה קר מהרגיל לעונה. 
עקב כך, בימים אלו יסגרו למבקרים כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה וכן כל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע, פרת ואוג. משטרת ישראל ומתנדבי יחידות החילוץ של מחוז ש"י ערוכים למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ולחילוץ אזרחים ונהגים במידת הצורך.
המלצות המשטרה לציבור משתמשי הדרך והמטיילים: יש לשמור על מרחק ומהירות נסיעה בהתאם לתנאי הדרך בדגש לכבישי מדבר יהודה וים המלח בהם קיים צפי להצפות ושיטפונות. חל איסור לחצות נחלים זורמים ויש לנהוג במשנה זהירות ולהישמע להוראות השוטרים שיוצבו בעמדות החסימה וההנחיות שיופצו בזמן אמת בהתאם לתנאי מזג האוויר.
יש לנקוט במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים, מעיינות ונחלים, בשל הסכנות הקיימות לנפילה, היסחפות וטביעה. ציבור המטיילים המגיע לאיזור לצפות בשיטפונות, מתבקש לעשות זאת ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים, המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים.
מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. יש להימנע מכניסה לחניונים ומפלסים תת קרקעיים בעת אירועי גשם משמעותיים. אין להיכנס למעליות במפלסים תת קרקעיים ולא לשהות בחניונים.
הרחצה בים בעת רוחות חזקות וגלים גבוהים מסוכנת וקיימת סכנת טביעה, לכן יש להימנע מרחצה ובילוי בחופי הים. רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם, וכן לקשור/לאבטח במרפסות ובגינות חפצים מסוכנים שעלולים לעוף כתוצאה מהרוחות ולהוביל לפגיעה בעוברי אורח.
לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך: יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים. בטרם הכניסה לרכב, חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים - על מנת לראות ולהראות בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה