בארץ

המענקים שלכם בסכנת עיקול? זו ההחלטה הקריטית שקיבלה הכנסת

ועדת הכספים אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית: הגנה מפני עיקול על מענקים מנהליים שקבעה הממשלה במסגרת חרבות ברזל למשך תקופת המלחמה הוארכה גם ההגנה מפני עיקולים על מענקים סוציאליים נוספים 
מערכת ice | 
פיצויים (צילום shutterstock, פלאש 90/ אורן בן חקון)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק הגנה על מענקים מיוחדים (חרבות ברזל), החוק קובע הגנה מפני עיקול על מענקים מנהליים שקבעה הממשלה בחרבות ברזל, וסמכות להעניק פטור זה למענקים מנהליים נוספים שיינתנו.
במהלך הדיון הוצג כי עד כה נקבעו 4 מענקים מנהליים, 2 מהם החלו לשלם. בין מענקים אלה: מענקים על פינוי עצמאי, מענקי פיצויי תגמולים למשפחות של חטופים וחללים, (שיש כוונה לעגן בהמשך בחקיקה, וכרגע ניתנים באופן מנהלי) ומענק התארגנות. 

החוק קובע כי בהמשך שר המשפטים ושר האוצר יוכלו לעדכן תוספת בחוק, ולהוסיף מענקים נוספים לגדר הפטור בחור.  הזכות לקבלת מענק מוגנת מפני עיקול לתקופה בלתי מוגבלת. מרגע תשלום המענק, התשלום מוגן ל-90 יום. הזמן הסטנדרטי בד"כ להגנה הוא 30 יום, לאור המצב הוארכה ההגנה. 
במסגרת החקיקה, ציינו באוצר כי בעקבות חקיקת החוק, גופים שמחזיקים גם הם סעיפי מענקים סוציאליים המגנים מפני עיקול, ורוצים לתת לזכאים יותר זמן לממש את הכסף, ביקשו להכליל גם הם את התקופה בה לא ניתן יהיה לעקל את הכספים מ-30 יום ל-90 יום, כאשר אם מצב החירום יסתיים יעמדו לזכותם עוד 30 יום מתום סיום מצב החירום.
כך נכללים בחוק לצורך הארכת התקופה להגנה מפני עיקולים גם חוק ביטוח לאומי, חוק הנכים (תגמולים ושיקום), חוק משפחות שנספו במערכה (תגמולים ושיקום), חוק נכי נפגעי הנאצים, חוק נכי נרדפי הנאצים וחוק הטבות ניצולי שואה. עוד נקבע לדרישת חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה כי למען פיקוח נאות על המענקים, שינוים בחוק ידרשו אישור ועדת הכספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה