בארץ

מה שפספסתם השבוע בפוליטיקה: יועז הנדל בקאמבק פוליטי?

בישראל אנחנו מוצפים בפוליטיקה מדי יום, עד כדי כך שישנן ידיעות שיכול להיות שלא שמעתם עליהן. מהסקר שבוחן את חזרתו של יועז נדל לפוליטיקה, דרך הודעת התמיכה של אהרון ברק לאסתר חיות ועד החזרה השנויה במחלוקת של איציק זרקא לליכוד. אלו הידיעות שפספסתם השבוע בפוליטיקה

שחר גרשון | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, הדס פרוש, לעמ)
חוזר לחיים הפוליטיים? סקר חדש של מעריב בחן את כוחו של שר התקשורת לשעבר יועז הנדל במקרה שיקים מפלגה עצמאית. הסקר מצא כי במקרה של בחירות, השר לשעבר יזכה לשמונה מנדטים. רוב הקולות של הנדל מגיעים ממצביעי המחנה הממלכתי. כזכור הנדל רץ בבחירות לכנסת ה-24 עם צבי האוזר במסגרת מפלגת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער.
מנשיא לנשיאה: נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, התארח ב"פסטיבל מספרי סיפורים" ושיבח את נשיאת העליון הנוכחית אסתר חיות: "הנשיאה חיות היא שופטת מקצועית אובייקטיבית וישרת דרך". 
הוא הוסיף והתייחס לפרישה הקרובה שלה שתתקיים בעוד חודש: "היא הגדולה מנשיאי בתי המשפט. עומדות לפניה הכרעות קשות מאוד, אני לא יודע איך היא תפסוק אבל אני בטוח שאני אוכל לסמוך על איך שהיא תפסוק."
סערה במפלגת השלטון: בית הדין של המפלגה החליט להדיח את פעיל המפלגה הבולט איציק זרקא לאחר שהתבטא בחריפות נגד המוחים נגד המהפכה המשפטית. כזכור, זרקא צעק בפניהם שהוא "מקווה שישרפו בגיהינום". בנוסף, זרקא אפיין את המוחים כאשכנזים ואמר שהוא "שמח ממספר הנרצחים בשואה."
השופטים בבית הדין של הליכוד החזירו את זרקא למפלגה לאחר שנענש בהרחקה על תנאי למשך שלוש שנים. השופטים הדגישו את "פעילותו הבלתי נלאית של יצחק זרקא ברגעים קשים של שפל ציבורי ודכדוך." השופטים התייחסו לאמירות של זרקא נגד המפגינים: "זרקא חצה גם חצה קווים אדומים שאי אפשר להשלים עם חצייתם. יש אמירות שאין להן צידוק וגם לא כפרה."
ח"כ טלי גוטליב יצאה להגנתו וכתבה בעמוד הטוויטר שלה: "אני מפצירה לא להרחיק אף פעיל ליכוד מהסיעה!! בוודאי לא את מי שהתנצל על דבריו שנאמרו בעידנא דריתחא. תשאירו לשמאל לחלק ׳ציונים׳. הליכוד יודע לגנות אמירות פוגעניות של חבריו כשם שהוא סולח למי שחוזר בו מדבריו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה