בארץ

נתניהו מתפשר? מוכן לאשר גרעין לערב הסעודית

לאחר הפגישה עם נשיא ארה"ב ביידן, והצהרתו של יורש העוצר הסעודי כי הסכם שלום עם ישראל מתקרב, מוכן ראש הממשלה לאפשר לערב הסעודית להעשיר אורניום אבל בתנאים מסוימים. בממלכה הודיעו לארצות הברית כי בכל מקרה יוכלו לפתח נשק גרעיני, אם לא בפיקוח אמריקאי אז תחת סיוע סיני או רוסי, מה שיסבך את אפשרויות הפיקוח המערביות
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן אמר הלילה כי ארצו מתקרבת להסכם נורמליזציה עם ישראל, דברים אלו הגיעו לאחר שראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם הנערכת בניו יורק. שני הבכירים דיברו גם על הנושא הסעודי שעומד על הפרק, במסגרתו מבקשת ערב הסעודית נשק גרעיני למטרות אזרחיות בתמורה לנרמול יחסים עם ישראל.

למרות שבתחילה נתניהו דרש להוריד מהפרק את האפשרות שערב הסעודית תייצר נשק גרעיני, מה שיביא מרוץ חימוש במזרח התיכון. העיתון וול סטריט ג'ורנל מדווח כי נתניהו מוכן להסכים לנשק גרעיני סעודי בתנאים מסוימים. לפי הדיווח הנחה ראש הממשלה הישראלי את תא"ל משה אדרי, ראש הוועדה לאנרגיה אטומית בישראל לקיים מו"מ עם הנציגים האמריקאים במטרה למצוא דרכים שיאפשרו הקמת גרעין סעודי בפיקוח אמריקאי בתנאי שלא יפגע בעליונות הישראלית במרחב.

כזכור בימים האחרונים יש חשש מסוים במערכת הביטחון מפני אפשרות שהסעודים ישיגו גרעין. גורם בממלכה הודיע לארצות הברית כי הם בכל מקרה יוכלו לפתוח נשק גרעיני, אם לא בפיקוח אמריקאי אז תחת פיקוח סיני או רוסי. בראיון הלילה הודה יורש העצר בן סלמן כי אם איראן תפתח נשק גרעיני אז גם לסעודיה יהיה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה