משפט

ההצהרה של היועמ"שית נחשפת: האם נתניהו הפר הנחיה מפורשת?

ביום ראשון הקרוב, תמסור היועצת המשפטית לממשלה, את תשובתה לשאלת בית המשפט הכיצד לדעתה מטופל מצב ניגוד העניינים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. העותרים טוענים בין השאר כי נתניהו מפר במפורש את הוראות היועמ״שית אשר אוסרות עליו לחלוטין לעסוק בכל פרט בחקיקת ההפיכה המשטרית, היות וזה נוגע אישית לענייניו כנאשם פלילים
דוד זולדן |  1
גלי בהרב מיארה, בנימין נתניהו, אסתר חיות (צילום פלאש 90/ גדעון מרקוביץ, יונתן זינדל)
נתניהו הולך ומסתבך? לקראת הדיונים בבג"ץ העימות בין הממשלה לעליון על סף רתיחה: ביום ראשון הבא, תמסור היועצת המשפטית לממשלה, את תשובתה לשאלת בית המשפט הכיצד לדעתה מטופל מצב ניגוד העניינים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העותרים טוענים בין השאר כי נתניהו מפר במפורש את הוראות היועמ״שית אשר אוסרות עליו לחלוטין לעסוק בכל פרט בחקיקת ההפיכה המשטרית, היות וזה נוגע אישית לענייניו כנאשם פלילים.
מוקדם יותר השופט עוזי פוגלמן, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, דחה את ערעורו של יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן לפסילת חיות מהדיון בעתירות על ביטול עילת הסבירות. רוטמן ביקש לפסול אותה מהדיון בשל דבריה נגד המהפכה המשפטית בחודש ינואר, והוא ערער על החלטת חיות לדחות את הבקשה.
קביעתו של פוגלמן מגיעה לאחר שנשיאת העליון אסתר חיות עצמה דחתה את בקשתו של רוטמן לפסול אותה מלשבת בהרכב בדיון בעתירות נגד צמצום הסבירות, שיתקיים ביום שלישי הקרוב.
"דבריי בכנס העמותה נאמרו מתוקף חובות אלה המוטלות עליי כנשיאת בית המשפט העליון והם שיקפו את דאגתי העמוקה לפגיעה בעצמאות הרשות השופטת, נוכח התוכנית שהציג שר המשפטים בנאומו", קבעה חיות וציינה עוד כי: "בדבריי אלה אכן התייחסתי, בין היתר, לסוגיית ביטול עילת הסבירות שנכללה בתוכנית שהציג השר ולקשיים הכרוכים בכך".
חיות הגיבה למהלך של יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן, שהגיש בקשה לפסילת את חיות מהשתתפות בדיונים על עילת הסבירות. זאת בשל התבטאויותיה בסוגיה הנפיצה. לדברי רוטמן: "השופטת חיות בחרה להתעלם מאחד מעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית – כי על בית המשפט להגיע פתוח ועם נפש חפצה לשמוע את טענות הצדדים ולגבש את עמדתו רק לאחר שמיעת הטענות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בג"ץ ניראה ונישמע כחבורת מטורללים וניבזים (ל"ת)
    חן 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור