משפט

נתניהו חוטף מהשר לשעבר: "שיצא לפנסיה וישתה שייק בהוואי"

השר לשעבר יועז הנדל עולה להתקפה נגד נתניהו: "ברמה הלאומית אני לא אוהב אותו, הכי טוב שייצא לפנסיה וישתה שייק בהוואי". על המשתמטים מגיוס: "אזרחים פחות טובים" 
דוד זולדן |  5
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
השר לשעבר יועז הנדל התארח בפודקאסט של התנועה החינוכית "חמש אצבעות" וסיפר לעמיר מנחם מנכ"ל התנועה כי הוא מסתכל על החברה הישראלית ורואה את הדימום הכבד שיוצא ממנה.
בהמשך יועז הנדל בהתבטאות מקוממת שמעלה את השאלה: האם החרדים הם אזרחים סוג ב'? לדבריו של הנדל, אזרח ישראלי שלא משרת בצבא או בשירות הלאומי הוא אזרח פחות טוב: "הטובים שבישראלים ישרתו בצבא, כי הגנה על המולדת תמיד תהיה הדבר הכי חשוב והכי משמעותי. גם מבחינה דתית זה אפשרי ונכון לחרדים ואני מוכן לשבת עם כל אחד מהם ולהוכיח את זה. במדינה יש חובות ויש זכויות, אני גם קורא לימין הציוני להתעורר ולהיאבק בחוק ההשתמטות, זהו חוק שיפגע בכל אזרחי ישראל"
הנדל ומנחם, שניהם בוגרי הקומנדו הימי - שייטת 13 (הנדל סא"ל, מנחם רס"ן) שוחחו ביניהם במהלך הפרק המיוחד גם על מבצעי היחידה ועל הסטנדרטים הגבוהים שאליהם נדרשים חיילי הקומנדו. 
הנדל סיפר כי הוא פחות שומע חדשות אך כשהוא כן נחשף לחדשות הוא רואה כיצד הבית שלנו רועד: "מה שאנחנו עושים עכשיו זה להרעיד את הבית, אני שואל את עצמי בשביל מה, מה האירוע הכול כך משמעותי שאנשים מוכנים להתאבד עליו ולשרוף את המדינה, האם 2000 שנה חלמנו על 'ותחזינה ענינו בשובך לבחירת לוועדת שופטים' או עילת הסבירות? אני בעד שינויים גדולים במערכת המשפט, אני יודע עד כמה יש רעות חולות אבל לא מצליח להבין איך 'המפקד' לא לוקח אחריות על מה שקורה כאן. במקום לטפל בבעיה עומדים לך כאן שרים וחברי ממשלה ומכניסים אצבע בעין. אני מאוד מודאג. צריך לעצור את הדימום שאני רואה מול עיני"
הנדל חשף כי יש אנשים בקואליציה שהם בקשרי ידידות אתו שאומרים לו שיש להם קושי רב עם הנעשה כעת בממשלה. לגבי האופוזיציה אומר הנדל כי הוא חושב שהיא לא קובעת כלום אלא שראשי המחאה הם אלו שקובעים. "הם אלו שמחליטים אם להתפשר או לא, יש כאוס אצל כולם"  
הנדל הסביר בפודקאסט ל"חמש אצבעות" כי הוא בתפיסותיו ימני והוא לא חושש מהתפיסות הללו: "תשאל אותי מה לעשות עם בקעת הירדן ואני אגיד לך שמחר צריך להחיל את החוק על בקעת הירדן, אני לא מגמגם, וצריך לייהד את הנגב והגליל, וכועסים עליי שאני משתמש במינוחים האלו, אבל אני חושב שיש צורך לאומי לשמור על רוב במקומות האלו, להמשיך את ההתיישבות והקליטה"  
 
כפתרון מציע הנדל להניע מהלכים שיובילו לממשלת אחדות אם כי הוא מודה שהסיכויים לכך לא גבוהים: "הכי דחוף לעשות עכשיו זה להקים ממשלת חירום לאומית, נתניהו צריך לזרוק את הקצוות, את הבנ-גבירים מהממשלה שלו ולגשת ללפיד ולגנץ ולהקים איתם ממשלה. זה האינטרס של מדינת ישראל. לעצור את הדימום. עוד 200 שנה היסטוריונים יגידו עלינו שאנחנו מטורפים, בשמונה חודשים הרסנו את הכלכלה והצבא והנוער שלנו נשחק"
"ברמה הלאומית" אומר הנדל: "אני לא אוהב את נתניהו, היה הכי טוב שייצא לפנסיה וישתה את השייק שלו בהוואי, אבל אני לא שולט בזה. מדינת ישראל צריכה חוקה, לטפל בשוויון בנטל, כולל ערבי וחרדי שיעשו מסלולי שירות לאומי" הוא אומר. 
תנועת חמש אצבעות היא תנועה חינוכית בהובלת חיילים במיל' מיחידות מיוחדות בצה"ל שמעניקים לבני נוער חוסן פיזי מנטלי דרך אימונים מיוחדים ומסגרת חינוך א-פורמאלית בשעות הצהריים ולאחר שעות בית הספר. כיום חברים בתנועה, כ-3000 בני ובנות נוער ממקומות רבים בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יועז הנדל
    מזי 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בן אדם משכמו ומעלה חייב להיות בממשלה דחוף כל מילה שלו נכונה מאד ציוני אוהב את המדינה עשה המון בצהל כאלה אנשים אנחנו צריכים בעת הזו
    סגור
  • 3.
    המפקד
    אבי 09/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יועז הנדל צודק בכל מילה שאמר.ב 8 חודשים "המפקד" כפי שהוא קורא לביבי איפשר להרוס את המדינה והלכידות. הכדלון איום ועלול חלילה לעלות ביוקר. זה חוסר אחריות ובושה לאפשר לכמה צעקנים מהרמה הנמוכה ביותר לפלג את העם ולצאת נגד מלח הארץ טייסים וכוחות הבטחון השונים והסייבר ומפקדיהם ולהכפיש אותם.מיהם אותם עלובי נפש? מה הם עשו למען המדינה? על ביבי להתפטר ואכן להתחיל להנות מהפנסיה. מה הוא דבק בכסא? הכל שווה לעשות בשביל הכסא? שכל אחד מאתנו ישפוט סאת באובייקטיביות. כדאי דלקראת ראש השנה כיום כיפור כולנו נעשה חשבון נפד לאן אנו מובילים ב8 חודשים את המדינה על הסכנות הקיומיות ויוקר המחיה שלא ירחק היום ויתפוצץ לכולנו בפנים. עצוב לאן ממשלה נבחרת מובילה אותנו.עצוב. ובגלל מה בגלל שטויות של סיפור הזוי על בית המשפט העליון. איפה הסיפור ההזוי ומה קורא לנו כולנו כעם ומדינה זו חוסר אחריות שלה יש מפקד....
    סגור
  • 2.
    הגיוס לא משנה. הבערות תביא לחורבן.
    המלך עופר המשיח 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שמאכיל תנין, שלא יתפלא אם יום אחד הוא יחטוף ביס -- משה שטרית, סגן ומ"מ ראש עיריית בית שמש. להאדיר נשים מהמרחב הציבורי ולהאדיר אותן מקבלת החלטות ולהאדיר אותן גם כשבאים לבית חולים ואין רופאות חרדיות. להאדיר אותן גם במכון ויצמן למחקר שלא ישימו לב חס ושלום שרק 4 מכל 100 גברים חרדים יש להם תעודת בגרות. הפריון של גבר חרדי שמגיע לגילאי 18-20 הוא כל כך נמוך, ששום תכנית שילוב, מכינות, הכשרות מקצועיות, סיוע כזה או אחר לא יעזרו כאן - ד"ר מיכאל שראל, ראש פורום קהלת לכלכלה
    סגור
  • 1.
    אז לוין יהיה ראש הממשלה ואתם תבכו בתחנונים לביבי שיחזור
    קול העם 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה עולה על דעתכם? שללא ביבי נצביע מרצ? תתפקחו!
    סגור
  • ללוין יש כריזמה שלילית. יותר גרוע מזועבי. (ל"ת)
    המלך עופר המשיח 09/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור