בארץ

מחיר שמן הזית יוזל? הצו עליו חתם השר סמוטריץ'

שר האוצר סמוטריץ' חתם היום על צו מיוחד שיפחית את המכס על שמן הזית. המכס יופחת מ-6% + 2.29 ש"ח ל-1.2% + 0.44 ש"ח לקילוגרם
מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם על הצו להפחתת המכס על שמן הזית שצפוי להביא להפחתה משמעותית באמצעות יצירת כדאיות לייבוא ולהתחרות בייצור המקומי. במסגרת הצו, שהוכן ברשות המסים, יופחת המכס מרמתו הנוכחית כיום שעומדת על 6% + 2.29 ש"ח לקילוגרם לרמה נמוכה של 1.2% + 0.44 ש"ח לקילוגרם. 
במקביל להפחתה במכס, משרד האוצר יעביר תמיכה ישירה לענף הזית. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "המאבק ביוקר המחיה ניצב בראש סדר העדיפויות שלי ושל הממשלה כולה. אני שמח על ההסכמות שהושגו עם החקלאים ועם משרד החקלאות סביב התמיכות הישירות וייבוא במכס מופחת של שמן זית. כעת, עם הפחת המכס המשמעותית, יגבר הייבוא והורדת המחיר המשמעותית תגיע לצרכנים".
לאחרונה, משרד האוצר פרסם דוח סיכום לשנת 2022 הסקר את מגמת ההשקעות הזרות בישראל בשנה האחרונה. מהדוח עולה כי נגרם בזעזוע בשרשרת האספקה העולמית בשנה האחרונה, זאת בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה שנמשכת כבר יותר משנה וחצי, אולם הכלכלה הישראלי דווקא התאפיינה בצמיחה של 6.5% לעומת צמיחה של 2.8% בלבד בקרב מדינות ה-OECD.
מבחינת האינפלציה, בישראל היא עומדת על 5.3% מעל הגבול העליון של טווח היעד בבנק ישראל אך עדיין נמוך ביחס למדינות המפותחות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפחתה במחירי השמן??
    ולדמיראיליץ לנין 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כפי הנראה היינו כחולמים?!האומנם ההפחתה תהא ללקוח? לדאבוננו כל זמן שמוכרים לנו סיפורי מעשיות ,כל עוד ממשלה מקוללת זו לא מפקחת באמת על המחירים ונותנת בידי הספקים עוד ועוד הטבות ,דבר לא ישתנה!! מה עוד כי ברור כי השמן שמוכרים לנו בבקבוקי 0.75 ליטר אינם אלא פיקציה ללקוחות ! כי במידה ונבדוק לעומק את המוצר ,נראה כי יש במוצר שמן זית אבל,מהול בשמן סויה!!!
    סגור