בארץ

גנץ תוקף בחריפות את נתניהו: "אין ראש ממשלה בישראל"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם הערב בפני פעילים וראשי מטות של החברה ותקף את הממשלה לנוכח חוסר הסכמתה להגיע להבנות בנוגע לתוכן החקיקה המשפטית, לטענתו הממשלה סיימה את תפקידה וראש הממשלה משקר בקריאה להידברות. בליכוד מנגד מכחישים את טענות גנץ וטוענים כי הוא בורח מהניסיון להגיע להסכמות
מערכת ice |  1
בני גנץ (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הערב נאום בפני פעילים וראשי מטות של המפלגה. במהלך הנאום תקף את הממשלה וטען כי נתניהו לא מעוניין להגיע להסכמות בנוגע לחקיקה המשפטית. בנוסף אמר גנץ כי הממשלה סיימה את תפקידה. דברים אלה מגיעים לנוכח הדיבורים בימים האחרונים על חידוש המגעים בין הקואליציה לאופוזיציה בקשר לחוקי החקיקה המשפטית שאמורה להתחדש עם פתיחת מושב החורף של הכנסת בחודש הבא.

בני גנץ טען כי: "המדינה נמצאת כיום תחת סכנה ברורה ומיידית, ללא ידיים יציבות וחזקות שאוחזות בהגה. הממשלה פועלת הפוך מהמצופה, אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל וכל אחד עושה מה שהוא רוצה, מול דברים אלה וביחד עם שותפים רבים אנו מובילים אופוזיציה שנאבקת על המדינה, וגם ברחובות יחד עם המחאה החשובה ומעוררת השראה, אבל אנחנו לא רק אופוזיציה, אלא גם אלטרנטיבה".

גנץ הוסיף: "איני סומך על נתניהו שקודם עושה מה שטוב לא ורק אחר כך מה שטוב למדינה. בימים האחרונים פנה אליי הנשיא שעושה מאמצים כנים על מנת למנוע את השבר הגדול, והציג מתווה שלדבריו מסוכם עם ראש הממשלה. המתווה שהוצג ועיקריו פורסמו בתקשורת, אינו מתווה חלומותיי אך הינו נכונים לדון בו על מנת לעצור את החקיקה. איני יודע אם נתניהו שותף של הקיצוניים מאינטרסים שלו או שבוי להם מתוך חולשה. בישראל שולטת ממשלת מיעוט קיצונית. רק אתמול נתניהו והליכוד הכחישו ודחו את הצעתם שלהם והיום נתניהו מפזר ספין חדש של הידברות, אם בעתיד ידם של המתונים בממשלה תגבר, ונוכל למנוע את הרס הדמוקרטיה, אנחנו נהיה שם".

בליכוד הכחישו טענות גנץ וטענו: "גנץ ממשיך בחרמות ושוב בורח מכל ניסיון להגיע להסכמות. אפס במנהיגות ואפס באחריות".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גנץ תבייש לא מעוניין להציל את הכאוס במדינה
    סימה 09/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מסוחרר מהמנדטים.
    סגור