בארץ

סמוטריץ' פוחד מהמגמות הצפויות לשנת 2024? "לא ביקש לשנות נתונים"

יועץ שר האוצר בצלאל סמוטריץ' דיבר היום בוועדת הכספים בכנסת וטען כי לא ביקש מגורמי המקצוע לשנות שום נתון במכתב לגבי המגמות הצפויות לשנת 2024  בעקבות הרפורמה המשפטית, זאת בניגוד לטענת יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני וחבר הכנסת גלעד קריב
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)

דיון סוער נערך היום בוועדת הכספים של הכנסת, כאשר יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני טען כי כי במכתב ששיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקש האחרון מגורמי המקצוע לשנות נתונים בקשר לתקציב של שנת 2024. בניגוד לטענת יו"ר וועדת הכספים וחבר הכנסת גלעד קריב, עומר יועץ שר האוצר טען כי השר לא ביקש לשנות שום נתון.

בפתיחת הדיון אמר גפני: "כאשר אישרנו את התקציב, קבענו שאם הוא יהיה דו שנתי, משרד האוצר יבוא לכאן כדי להסביר את השינויים שיהיו לקראת השנה הבאה ויראה את המגמות הפיסיקליות לקראת 2024. אתמול אכן שלח משרד האוצר מכתב על המגמות, אבל היה חסר את מה שהפקידות המקצועית צריכה להביא. אבקש לקיים על זה דיון רציני עם שר האוצר".

יועצו של שר האוצר עומר הבהיר כי המכתב מחולק לשני חלקים: "שר האוצר כתב בחלקו הראשון של המסמך, כשבחלק השני התווסף דעת כלל הגורמים המקצועיים של המכתב, לכן הטענות אינן נכונות. מדובר במסמך שנחלק לשניים. יו"ר הוועדה גפני הודיע כי לא יסתפק במכתב: "את זה אפשר לקרוא בעיתון, אנחנו מקיימים דיון, כך נהגנו בעבר. נבקש לתאם מועד לדיון עם שר האוצר. גם על המכתב שרשם וגם על דעת כלל הגורמים המקצועיים. הכלכלה לא קרסה במציאות, גם כשמדברים על אינפלציה ודברים אחרים.

ח"כ גלעד קריב שגם נכח בדיון שאל את יועצו של סמוטריץ: "האם שר האוצר ביקש מהדרגים המקצועיים לשנות את המכתב שלהם? לשנות נתונים?" יועצו של שר האוצר ענה: "שר האוצר לא ביקש לשנות שום דבר, אני מזכיר שהשר עצמו הוא זה שמתבקש להביא את המסמך. שר האוצר לא ביקש מגורמי המקצוע לשנות שום נתון".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה