בארץ

אחים לנשק הגישו בג"ץ לגיוס חרדים: "דמם אינו סמוק משלנו"

מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגישו את הבג"ץ המשמעותי הראשון נגד אי גיוס חרדים, לאחר פקיעת חוק שירות ביטחון: "הממשלה המציאה הסדר הזוי המהווה תקיעת אצבע בעין לשלטון החוק"
מערכת ice |  1
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אורן בן חקון, אבשלום ששוני, חיים גולדברג
על רקע המתיחות הפוליטית הגוברת בנוגע לחוק הגיוס, וקרוב לחודש וחצי לאחר שפנו במכתב התראה לפני עתירה, הגיעו הבוקר (רביעי) מילואימניקים והורים למלש"בים לבית המשפט העליון בירושלים.
הפעילים התכנסו על מנת להגיש עתירה למתן צווים לממשלה בנוגע להחלטתה לא לאכוף גיוס חרדים בעקבות פקיעת חוק שירות ביטחון - זה שאפשר עד כה לתלמידי ישיבות להימנע מגיוס.

העותרים מדגישים שלאחר פקיעת החוק וההחלטה לא לגייס חרדים לצבא, נשלל הבסיס המוסרי והערכי של מדינת ישראל כמדינת חוק ששוררת בה ערבות הדדית ועל כן נדרש מבג"ץ להתערב ולהשיב את החוק על כנו.
הגשת הבג"ץ, שאורגן על ידי מחאת המילואימניקים אחים לנשק, והוכן על ידי עורכי הדין טומי מנור, עמית מור, טל גנדלמן, ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, התקיימה במעמד סימבולי עם עשרות אנשי מילואים והורים למלש"בים, הבוקר בבית המשפט העליון בירושלים. 
בעתירה נכתב, בין היתר: "לנוכח ידיעתה המוקדמת של הממשלה על פקיעתן הצפויה של הוראות פרק ג'1 לחוק שירות הביטחון, וביודעה כי מדיניות מתן הפטורים שנקבעה בו הוכרזה זה מכבר כבלתי חוקתית ובוטלה, החלטת הממשלה מושא עתירה זו הינה בבחינת תקיעת 'אצבע בעין' לשלטון החוק, תוך התרסה גלויה מצד הגורמים המעורבים בכך ברשות המבצעת כלפי בית המשפט הנכבד וכלפי הנורמות שהותוו על ידו ונקבעו בסוגיה זו לאורך עשרות שנים, על כל המתחייב מכך".
 
ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "ממשלת ישראל בחרה במודע לפעול באופן לא חוקי, לא חוקתי ולא שוויוני, בגלל אינטרסים של קומץ מנהיגים. בטחון ישראל תלוי בצבא העם, וכדי לקיים את צבא העם כולם חייבים לחלוק בנטל. אנו דורשים חוזה חדש עם אחינו החרדים כי דמם אינו סמוק משלנו. מדינת ישראל היא מדינת חוק דמוקרטית ואנחנו קוראים לבג"ץ להתערב בהסדר ההזוי שהממשלה המציאה לעצמה ולהזכיר שבמדינת ישראל שורר שלטון חוק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תנועת הBDS הגישה בג"ץ.
    יהודי 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם בג"ץ ידון בזה, מדינת ישראל הושמדה באופן סופי...
    סגור