בארץ

למרות פקיעת החוק ודחיית החקיקה: לא ייאכף גיוס חרדים לצה"ל

נודע כי הממשלה הורתה לשר הביטחון גלנט לא לאכוף את גיוס תלמידי הישיבות לצה"ל בכל העת בה עדיין לא חוקק חוק גיוס חדש. כזכור, חקיקה זו נדחתה למושב החורף
מערכת ice |  1
לשכת גיוס (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
לאחר שנודע כי חקיקת חוק גיוס חדש נדחתה למושב החורף בכנסת, הגיעה העת בה החוק הנוכחי עומד לפוג והדבר יקרה בעוד מספר ימים - סוף חודש יוני. עם זאת, נודע כי הממשלה הורתה לשר הביטחון גלנט לא לאכוף את גיוס תלמידי הישיבות לצה"ל, כך על פי ynet.
בינתיים הממשלה תקדם לכאורה מתווה שיעגן מספר הסדרים שנוגעים לשירות החובה, ובהם תסדיר את נושא הגיוס של תלמידי הישיבה, סוגרי מוסדות חינוך חרדים ונוספים. עם זאת, כעת לא ממש ברור מה הדבר אומר בפועל. אם כן, ידוע כי כאשר יקודם חוק הגיוס במושב החורף, זה יעשה לצד חקיקת חוק הוקרת השירות ביוזמת שר הביטחון שמטרתו להעניק הטבות למשרתים בצבא.
בעת זו מסתמן כי השרים גולדקנופף ופרוש מתנגדים היות שתזכירי החוק שהוגשו בנושא לא מסדירים באופן מפורש את נושא תלמידי הישיבות, אלא ההסדרה בתחומם רק נאמרה בעל פה.
פרוש אמר: "בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס. בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טוב מאוד
    נתי 06/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צריך אותם בצבא שילכו לישיבות שלהם ולא יחרדו לנו את הצבא.... כל אחד עושה מה שהוא טוב בו
    סגור