בארץ

מבצע דוגו לעד: ניצול השואה דוד לייטנר הלך לעולמו בגיל 93

שורד השואה דוד לייטנר נפטר כשהוא בן 93. לייטנר ז"ל דגל באכילת פלאפל ב-18 בינואר כל שנה, אותו יום בו הוא צעד את צעדת המוות, ושיתךף רבים בחווית הניצחון שלו על הנאצים. מנהג זה התפרסם והתרחב לכל העולם
מערכת ice | 
נשיא המדינה עם דוגו לייטנר (צילום דוברות בית הנשיא)
דוד (דוגו) לייטנר, שורד שואה שצעד כנער בצעדת המוות מאושוויץ נפטר היום בגיל 93. כזכור, לייטנר הקפיד לציין את היום בו צעד בצעדת המוות, ה-18 בינואר, על ידי אכילת פלאפל עם קרוביו. לאט לאט מנהג זה התפרסם והתרחב עד שהגיע לכנסת.
השנה, דוגו הגיע עם המנהג המרגש שלו עד לבית הנשיא שאירח אותו בלשכתו, שמע את סיפורו ואכל איתו פלאפל. נשיא המדינה הרצוג אמר לאחר המפגש: "אני גאה ליטול חלק יחד עם המוני אנשים בארץ ובעולם במבצע דוגו שכל כולו תקווה, אהבת חיים ואמונה עמוקה בנצח ישראל. סיפורו המרגש של דוגו, שהבניין והתקומה עומדים לנגד עיניו יום וליל, נגע עמוקות בלבי ומוכיח לכולנו שעם ישראל חי!".
ב-18 בינואר 1945 יצא דוד (דוגו) לייטנר בן ה-14 ביחד עם כ-60,000 אסירי אושוויץ לצעדת המוות. ברגעים הקשים בצעדה הוא חלם על בילקלעך, לחמניות עגולות שהבטיחה לו אמו שיאכל בארץ ישראל. הוא שרד ועלה ארצה, וכמנהג פרטי החליט שבכל שנה ב-18 בינואר יאכל פלאפל (שדמה בעיניו לבילקלעך שהבטיחה לו אמו).
רחל רוזנמן עפר, מנכ"לית מוזיאון "בית העדות" אשר יזם את "מבצע דוגו": "דוגו סימל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל. דוגו, היה סמל יוצא דופן לנצחון הרוח ובזכות יכולות נדירות אלה הצליח לסחוף מדינה שלמה למבצע יוצא דופן שנתן כבוד לשורדי השואה ולנספים. תחסר לנו מאוד דוגו היקר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה