השוק

קרנות השקעות זרות מסרבות לשיתופי פעולה עם ישראל

בצל החקיקה של הרפורמה, יו"ר של קרן הון סיכון ישראלית מדווח כי קרן השקעות זרה סירבה לשתף איתו פעולה בגלל החקיקה, והוא כמובן לא הראשון שנתקל בסירוב בוטה שכזה
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
לפני שעות מספר בוטלה עילת הסבירות בכנסת בקריאה שנייה ושלישית, והנזקים ממשיכים להכות בתחומים רבים שחשובים מאוד לאזרחי המדינה וכלכלתה. בטק-12 מפרסמים היום כי אחת מקרנות הון הסיכון המקומיות קיבלה סירוב חד משמעי מקרן זרה והסיבה שניתנה היא החקיקה.
הקרן המדוברת עוסקת בתחום הדיפ-טק ולה היו עד כמה השקעות בישראל, אך בגלל החקיקה של הרפורמה המשפטית היא השעתה אותן. אייל קישון, יו"ר קרן דיפ אינסייט, סיפר כי הקרן פנתה לאותה קרן זרה במטרה להציע לה שיתוף פעולה, אך התשובה שקיבלה הייתה הראשונה מסוגה שבה קישון נתקל.
במכתב שקיבלה הקרן בחזרה נכתב: "תודה על פנייתך והצעתך הנדיבה. אך לצערנו כרגע לא נוכל להיענות לה, היות ואנחנו כבר לא משקיעים בחברות ישראליות בשל הרפורמה המשפטית המוצעת. אני מאחל לך הצלחה במשימתך ומקווה שהצדק יגבר, עבורך ועבור מדינתך".
מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה בארץ. בחודש מרץ היזם שירן ויצמן העיד כי קיבל סירוב דומה מקרן אירופית. ההסבר שניתן היה זהה ואף צוין כי הלקוחות של הקרן לא אוהבים לקחת סיכונים המתבססים על פקטורים פוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה