בארץ

ישראל קיץ 23 - אוטובוס במדרון פתלתל רגע לפני התהפכות

הגה השלטון בידי נתניהו כבר שנים, ניסיון בנהיגה יש לו, אך נהיגתו הלא אחראית עלולה להוביל את כולנו לתאונה, הוא מזמן אינו קשוב לתמרורי האזהרה או לנוסעים, נוהג בפראות במורד ללא בלמים ברכב ללא איזונים. התאונה בקרוב, יהיו הרוגים
דביר קריב |  3
דביר קריב (צילום חיה גולד)
לנהג האוטובוס, בנימין שמו, ניסיון רב בנהיגה, הוא כבר נהג אותנו שנים, בימים רגועים ושלוים כמו גם בסערות. לנהוג הוא יודע. מזה זמן אצה לו הדרך, לפני כחצי שנה הוא נבחר שוב להיות הנהג לארבע שנים נוספות רק שהפעם מי שהסכימו לתת לו את הגהה השלטון הציבו לו תנאים: אל תנהג במהירות המותרת, ההגה מושך חזק ימינה, אל תקשיב לנוסעים שמפחדים מאיבוד שליטה וחוששים שיעופו לתהום.
שבוע לאחר שבנימין קיבל ההגה הכריז הנוסע יריב על יעד הנסיעה, הבהיר שמשנים את חוקי התנועה, נוסעים מהר אל הלא נודע. בנימין שבכלל הכריז על כיון נסיעה אחר כשעלה על ההגה הבין שאין לו ברירה, הוא אומנם זה שאוחז בהגהה אבל יריב וחברו שמחה, הם שלוחצים על הגז.
28 שבועות האוטובוס טס בירידה, הכל בירידה חוץ מפחד הנוסעים שעולה ועולה. לפי כל בדיקה שעושים מגלים ש 57% לפחות מהנוסעים מתנגדים למהלך, מתוכם 20% מהנוסעים באוטובוס צופרים בזמבורות "עצור", 37% האחרים מסכימים שאנו בדרך לאסון אבל לא צועקים. 43% סומכים על הנהג, בוטחים בו שהכל יהיה בסדר, לא רואים את המציאות.
מידי פעם בנימין מביט במראה אל תוך האוטובוס, הוא ראה – 462 פעמים נוסעים מותקפים באוטובוס ע"י קיצונים, המיעוט מתוך ה 43% שתומכים בו, 80 פעמים נזרקו חפצים לעבר מי שצורח לנהג לעצור, 26 פעמים זרקו אבנים עליהם, והנהג? בנימין לא לוקח את המיקרופון של האוטובוס וצועק על הפורעים "תפסיקו!!!" הוא אינו מגנה את הפורעים! 55 פעמים נזרקו באוטובוס ביצים, והנהג? שותק.
4 פעמים אפילו שלפו נשק חם ובנימין בדממה! שום גינוי ברור, מידי פעם מלמול חרישי חסר אפקטיביות, משהו שהוא עוד ישתמש בו לאחר האסון בוועדת החקירה. (הנתונים באדיבות 'אלימות ישראל'- ד.ק), והוא ממשיך לנהוג, לא היעד שרצה, אבל הוא ממשיך במדרון, לא רואה התמרורים שאומרים "זהירות החלקה", ב"עצור" הוא אפילו לא מאט. ממשיך בשלו ברכב לא בולם, הרכב אינו מאוזן, מושך חזק לימין.
הקיצונים מבין תומכיו מתרגמים בצדק את שתיקתו כאישור להמשיך ולפגוע בנוסעים החרדים למדינתם. והוא? הוא בשלו, שם אטמים באוזניים, יריב ושמחה על הגז, אין בלמים, אין איזונים. בשורות הראשונות שריו מתחרים במי יחמיא לו יותר על נהיגתו הפרועה ומאחורה ציבור הנוסעים ש 57% ממנו מתנגד וחלקו גם צועק שואלים את עצמם את השאלה, המתבקשת, האם לקפוץ מהחלון? האם להמשיך לצעוק? האם בנימין בסוף יעצור?
קיץ 23, איך הוא ייגמר? כמה אפשרויות: או שבנימין יתעורר ויבלום, או שבעיקול הבא האוטובוס יתהפך לתהום. יתכן גם שנוסע ייהרג שלו לומר את המילה הנכונה - יירצח! לשם הדוגמא נקרא לו אמיל גרינצויג 2. אז הנהג יבין שטעה שלא גינה. אבל זה, שוב, יהיה כבר מאוחר. ואולי הנוסעים באוטובוס בכל זאת יצליחו למנוע את התאונה. בשביל שזה יקרה ראשי המוחים באוטובוס חייבים להפנים - רק גיוס גדול מתוך 37 האחוזים באוטובוס שעד כה שתקו אבל תומכים בעובדה שהמצב מסוכן יצליח להגביר משמעותית את ההתנגדות, ראשי המוחים חייבים להנהיג מחאות שבקונצנזוס ולהימנע מצעדים מעוררי מחלוקת.
כשרוב האוטובוס לא רק יתנגד אלא גם ייצרח "בנימין תעצור!" סביר שהצעקה תחדור את אטמי האוזניים של הנהג, ובתקווה הוא יתעשת, יבין ששאר נהגי האוטובוסים בשאר העולם לא יקבלו אותו יותר כשככה הוא נוהג, כשככה הוא מתנהג. אולי הוא יבלום. או אז האוטובוס ייעצר, נגיע לצומת, אולי נחליף נהג, אולי הנהג יסביר שטעה ונמשיך בנסיעה, בטוחה, שקטה, שלווה ובאוטובוס במקום שיזרקו חפצים נשיר, יחד, את השיר "עם אחד שיר אחד" ונמשיך במסע - יחד.
הכותב: דביר קריב, מומחה להסתה וקיצוניות בחברה הישראלית, בעברו איש שטח ביח' לסיכול טרור לא ערבי בשב"כ ומי שריכז את המידע והמודיעין בחקירת רצח רבין ,מחבר הספר "יצחק" על הרצח. כיום איש חינוך, לוחם דמוקרטיה
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טור חשוב!
    מאיה 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הלוואי שתומכי נתניהו יבינו את מה שכתבת ולא יפלו לשיסוע שמשרת אותו
    סגור
  • 2.
    צודק
    אנונימי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק לגמרי!
    סגור
  • 1.
    כל מילה בסלע!
    דודו 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מסכים לכל מילה של דביר!!! הייתי מוסיף אפילו שאנו הציבור הליברלי ממלכתי יושבים באוטובוס קשורי ידיים מאחור ונחבטים תוך כדי התנועה. הגיע הזמן לשינוי!!!
    סגור