בארץ

שנה לרפורמת הבנקאות הפתוחה: זה השינוי שיקרה בעתיד

שנה לרפורמת הבנקאות הפתוחה וביום רביעי התקיים לצורך כך כנס מיוחד בפירמת עורכי הדין הרצוג בשיתוף קהילת החדשנות Fintech.IL. זה מה שהיה להם להגיד
מערכת ice | 
פרופ' רות פלאטו-שנער, ענת גואטה, יאיר אבידן, שמואל בן טובים, עו"ד עירית רוט ועו"ד אסתי הדר (צילום מורג ביטן)
ביום רביעי נערך כנס מיוחד, בפירמת עורכי הדין הרצוג, בנושא – שנה לרפורמת הבנקאות הפתוחה – מה השתנה? הכנס נערך בשיתוף קהילת החדשנות Fintech.IL, משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן, המרכז לדיני בנקאות ורגולציה פיננסית במכללה האקדמית נתניה ופירמת רואי החשבון KPMG.
שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL, מסר: "הכנס התרכז בהיערכות של גורמי המקצוע לצעדי היישום של הבנקאות הפתוחה, שננקטו עד היום, ובהמשך הדרך: חברות פינטק, בנקים, רגולטורים, יועצים וכו'. יחד עם זאת, אסור לשכוח לרגע שמטרת הרפורמה היא לשפר את מצבו של הצרכן, כך שיזכה למגוון שירותים פיננסיים רחב יותר, במחירים תחרותיים. עד היום נעשה מעט מאוד בהעברת המסר החשוב הזה לציבור הרחב, וזו המשימה העיקרית הניצבת כיום בפני כל העוסקים במלאכה".

יאיר אבידן, המפקח על הבנקים, הוסיף: "רפורמה זו, מהווה את הצעד הראשון ואבן היסוד למימוש החזון והאסטרטגיה של הקמת ויצירת עולם פיננסי פתוח, עולם בו לא רק בנקים משמשים כמקורות מידע, אלא זהו עולם בו משולבים גם נתונים על חסכון ארוך הטווח והעולם הפנסיוני, ובהמשך, יש לפעול לעולם של "כלכלה פתוחה", שלב בו נממש את חזון ה"מידע הפתוח" – שלב ה-Data Open, פעילות שאת ניצניה ניתן כבר לאתר בעולם. הבנקאות הפתוחה צפויה להתפתח לא רק בתחום המידע אלא גם לתחום התשלומים ואנחנו ממשיכים ללמוד מהנעשה בעולם.
במהלך הכנס התקיימו חמישה מושבים במגוון נושאים בתחום הבנקאות הפתוחה, ובהם השתתפו ונשאו דברים בכירים ובכירות בעולמות הפינטק הישראלי. בין הדוברים בכנס נמצאו בן טובים ואבידן עצמם וכן ענת גואטה, יו"ר רשות ניירות ערך היוצאת, עו"ד עירית רוט, שותפה, מנהלת משותפת מחלקת בנקאות ומימון במשרד של הרצוג ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה