כסף וצרכנות

בנקאות פתוחה: מה היא ואיך תשתמשו בה נכון?

הערך המוסף של הבנקאות הפתוחה: צרכנים ועסקים קטנים כאחד יכולים ליהנות מהערך שהבנקאות הפתוחה מביאה ובתוספת שלושת מרכיבי מותג חזק, אספקה ומשלוח אמינים – מוגברים גם סיכוי ההצלחה שיבואו בעקבותיו
גרי לסקי | 
כרטיסי אשראי (צילום shutterstock)
הערך המוסף של הבנקאות הפתוחה: צרכנים ועסקים קטנים כאחד יכולים ליהנות מהערך שהבנקאות הפתוחה מביאה ובתוספת שלושת מרכיבי מותג חזק, אספקה ומשלוח אמינים – מוגברים גם סיכוי ההצלחה שיבואו בעקבותיו.
הרעיון האמיתי של בנקאות פתוחה הינו להפוך לרקע טכני שמתרחש מאחורי הקלעים, כמו תיבת ההילוכים במכונית  או הצנרת של הבית . אנחנו יודעים שזה שם, בטוחים שזה עובד טוב, יש לנו רק מושג מעורפל על זה ומעבר לכך לא ממש אכפת לנו. במהלך 2022 עמדה Visa בקשר עם מקבלי החלטות ומובילי דעה ברחבי אירופה כדי להבין טוב יותר את עמדתם לגבי בנקאות פתוחה, הערך שהיא מאפשרת, וכיצד הכי טוב לתעשייה לעבוד יחד כדי להאיץ את קליטתה.
די ברור כי מדובר בקונצנזוס ברור שמתגבש. רבים באקוסיסטם בטוחים שהבנקאות הפתוחה צוברת תאוצה אמיתית. אחת הדרכים להאיץ את הקליטה היא לשכנע יותר צרכנים ועסקים קטנים לספק גישה לנתונים הבנקאיים שלהם. מצידה של Visa זו הסכמה שאינה צריכה להוות חסם. להיפך, ההסכמה צריכה להיות גורם מאפשר ומהותי להצעת הערך.
כאשר צרכנים מזהים הצעת ערך ברורה, הם יספקו באופן שגרתי גישה לנתונים שלהם. למשל – מי לא סיפק פרטים בכדי להירשם ל-Wi-Fi של נמל תעופה, או לקבל תוצאות מאתר השוואת מחירים והדוגמאות לכך רבות. ניסיון עם בנקאות פתוחה גם הוכיח שכאשר הצעת הערך משכנעת, השפעתה יכולה להיות מהירת מעבר. עבור עסק קטן, בעת שימוש בפלטפורמת חשבונאות מבוססת ענן, ניתן להימנע משעות עבודה מעייפות ולתעל נתונים ישירות מחשבון הבנק  לספרי הניהול, החלטות בנוגע לאשראי יכולות להיות פשוטות ולא פולשנית, ובכלל, אימוץ הרגלים פיננסיים טובים יותר יכול להפוך פתאום לפשוטים, נחשקים ואפילו מהנים.
צרכנים ועסקים קטנים כאחד יכולים ליהנות מהערך שהשירותים הללו מביאים. סיכויי ההצלחה שיבואו בעקבותיהם מוגברים אף יותר בתוספת שלושה מרכיבים: מותג חזק, אספקה ומשלוח אמינים. כמו כן, כאשר אנו מתמקדים בשלושת המרכיבים, הבנקאות הפתוחה הופכת לרקע טכני שמתרחש מאחורי הקלעים, כמו תיבת ההילוכים במכונית או הצנרת של הבית. אנחנו יודעים שזה שם, בטוחים שזה עובד טוב, יש לנו רק מושג מעורפל על זה ומעבר לכך לא ממש אכפת לנו.
חשוב גם להכיר בכך שכיום, כשהעולם מתמודד עם משבר יוקר המחיה הערך שהבנקאות הפתוחה אמורה להביא מעולם לא היה רלוונטי יותר. מכיוון שהיא בעלת ראיה היקפית של 360 מעלות, ביכולתה לספק מימד חדש לגמרי של תמיכה - לצפות בעיות לפני שהן מסלימות למשברים, להציע עצות בנות-השגה ופעולה, כמו למשל "כך תוכל לנהל את המנויים שלך" או "אל תשכח את חידושי הוראת הקבע" או "למה לא/כן להפריש קצת כסף עכשיו".

גרי לסקי (פוטו פראג)
עבור רוב האנשים, בנקאות שזורה בחייהם הפיננסיים במובן הרחב יותר, כמו השקעות, ביטוח ותכנון פרישה, המשפיעים ומושפעים מנסיבות חייהם הרחבות יותר. בנקאות פתוחה היא צעד קריטי בדרך לפתיחת כלכלות נתונים, והפיכת כל מיני עסקים ושירותים ליעילים ורלוונטיים יותר.
כותב הטור הוא גרי לסקי, מנכ"ל Visa בישראל
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה