משפט

הציונות הדתית ליועמ"שית: "לחקור את יאיר גולן על הסתה לסרבנות"

בעקבות הקריאה לסרבנות שקרא סגן הרמטכל לשעבר וח"כ לשעבר, יאיר גולן, מבקש מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, מהיועמ"שית גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה פלילית נגדו
מערכת ice |  2
יאיר גולן (צילום פלאש90)
בעקבות הקריאה לסרבנות שקרא סגן הרמטכל לשעבר וח"כ לשעבר, יאיר גולן, מבקש מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית, יהודה ולד, מהיועמ"שית גלי בהרב מיארה, לפתוח בחקירה פלילית נגדו.
במכתב שהוציא יהודה ולד ליועמ"שית נכתב: "לכבוד: היועצת המשפטית לממשלה הגברת גלי בהרב מיארה. נידון: הסתה חמורה לסרבנות. 1. היום (31.5.23) פרסם העיתונאי ישי פרידמן כי ח"כ לשעבר וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן אמר בשיחה: "סרבנות היא כלי לגיטימי. יש להגדיל את הסרבנות גם בקרב צעירים המועמדים להתגייס לצה"ל אם הממשלה לא תתיישר לפי רצון המחאה".
"2. למותר לציין שמדובר בעבירה חמורה על החוק. 3. חוק העונשין קובע שמי שהסית או שידל אדם שחייב בשירות בכוח מזוין שלא ישרת בו או שלא יתייצב לפעולה צבאית, דינו עד חמש שנות מאסר. בנוסף, מי שהסית או שידל אדם שכבר משרת בכוח מזוין לערוק משירותו או מפעולה צבאית, או סייע לו בעריקה, דינו עד שבע שנות מאסר. החוק גם קובע שמי שעבר עבירת הסתה להשתמטות בתקופה שבה מתנהלות פעולות איבה צבאיות של ישראל או נגדה, דינו - מאסר עד חמש עשרה שנה".
"4. לאור האמור אבקש ממך להורות בדחיפות על פתיחת חקירה פלילית כנגד יאיר גולן.
5. חשוב להדגיש, דווקא בעת הזו אל מול האתגרים הצבאיים העומדים בפני מדינת ישראל עלינו לגלות אחריות ולהוציא את צה"ל מכל ויכוח פוליטי , לגנות את הסרבנות ואת המהלכים שמחלישים את הצבא ואת הלכידות בחברה הישראלית בצורה שמסכנת את המדינה. במיוחד כשמדובר באיש ציבור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האשכנזים בימין החלו להתבכיין (ל"ת)
    כמו המרוקאים 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לידיעה!
    דין הדינה 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם יאיר גולן היה קורא ומתעמק בפקודת היום להקמת צה"ל שפורסמה בדיוק לפני 75 שנים (ב-31.5.1948 ועליה חתום דוד בן-גוריון) , הו אז הוא היה מבין שבמצב שנוצר במדינה, קרי, חילופי משטר, אין כלל בעיה של סרבנות, לכאורה. וזאת כיוון שצה"ל הוקם כצבא של מדינת ישראל דמוקרטית, בהיותו מחובר במפורש ובטקסט לפיסקה הדמוקרטית במגילת העצמאות. כלומר, במידה והמשטר במדינה יתחלף , הו אז המשטר החדש יצטרך להקים צבא על יסודות לא-דמוקרטים. ובינתיים, הממשלה שמבצעת בתקופה זו חילופי משטר במדינה היא זו ששוברת לרסיסים את בסיס קיומו של צה"ל. ואז, גם חובת הגיוס מאבדת את תוקפה המוסרי, הערכי, וייתכן שגם החוקי, לכאורה. אבל אני לא משפטנית. לצערי, אין כאן אפשרות להעלות את המסמך. גילוי נאות: טרם הספיקותי לשמוע את דבריו של יאיר גולן. מה שבטוח יש ציבורים יהודים גדולים שסרבנותם אומנותם, ואף גרוע מכך. בלי לכאורה. כי כך מלמדת אותי התורה שלי!
    סגור