בריאות

עופר כסיף והליכוד בשילוב כוחות: מה הם דורשים מצה"ל?

אחרי שמשרד הביטחון סירב לבקשותיו של חבר הכנסת מחד"ש, בליכוד יש מי שמרימים את הכפפה וכבר פנו למשרד הביטחון בדרישה לקבל את הנתונים החסויים
דוד זולדן | 
יולי אדלשטיין, עופר כסיף, הרצי הלוי (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, אבשלום ששוני, מיכאל גלעדי)
בעקבות דרישתו של ח״כ עופר כסיף, יו״ר וועדת חוץ וביטחון ח״כ יולי אדלשטיין דרש ממשרד הביטחון לספק נתונים מלאים על התאבדויות בצבא".
בדיון על עלייה בכמות המתאבדים בצבא בשנה האחרונה, שהתקיים היום (ד׳) בוועדת חוץ וביטחון, בנוכחות ראש מטה אגף כוח האדם תת אלוף יורם כנפו, הדגיש ח״כ כסיף (חד״ש-תע״ל) שפעל בנושא בפנייה רשמית למרכז המחקר והמידע של הכנסת עוד מסוף דצמבר 2021, בבקשה לספק פרטים מלאים על התאבדויות וניסיונות להתאבדות בצבא אך פנייתו נסגרה פעמיים עקב אי קבלת מענה ממשרד הביטחון. 
חשוב להזכיר שבפברואר 2022, פנה כסיף לקבלת נתונים ממשרד הביטחון שבתורו ביקש דחייה ל-20 במרץ 2022; לא התקבל שום מענה ונסגרה הפנייה במאי של אותה שנה. היועמ״שית של הכנסת פנתה שוב למשרד הביטחון בבקשה לקבל נתונים לאחר בקשתו של ח״כ כסיף ושוב לא התקבל שום מענה והפנייה נסגרה כפי שמצורף במכתב מה-29 למאי 2023. 
ח״כ כסיף מסר בוועדה: ״הכנסת היא הריבון ועל כלל הגופים, כולל משרד הביטחון והצבא, להשיב לחברי הכנסת ולמרכז המחקר והמידע שלה ולהעביר להם נתונים שנתבקשו. מ-2021 משרד הביטחון מסרב להגיב לבקשתי על נתוני התאבדויות בצבא. אני דורש לחשוף את כל הנתונים ולהעבירם מיידית״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה