בארץ

סדקים באופוזיציה? קארין אלהרר מעוררת מהומה במחנה הממלכתי

במחנה הממלכתי ביקשו להציג מועמדים מטעמם לוועדה לבחירת שופטים אלא שלפיד טרפד את המהלך. כעת, במחנה הממלכתי קוראים תגר נגד מועמדותה של קארין אלהרר שהוצנחה ללא תיאום עם גנץ
דוד זולדן |  1
בני גנץ, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, נועם רבקין פנטון)
לא שקט בשורות האופוזיציה: במחנה הממלכתי מתדרכים נגד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שתקף את שותפיו לאופוזיציה ואמר שלא ישלחו מועמדים נוספים לבחירות לוועדה לבחירת שופטים. על מנת שקארין אלהרר נציגת יש עתיד תשובץ מטעם האופוזיציה.
אלא שבמחנה הממלכתי הודפים את המתקפה של לפיד וגורמים במפלגה אומרים כי: "לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14.6. יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים. אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה".
מוקדם יותר ציין לפיד כי: "באמצע חודש יוני הכנסת אמורה לבחור בבחירה חשאית את מועמדיה לוועדה, ולמרות שאין חובה חוקית לבחור נציג קואליציה ונציג אופוזיציה – מסתמן שהנוהג הזה יישאר גם הפעם".
במחנה הממלכתי לא אהבו בלשון המעטה את ההצנחה של אלהרר ומבקשים לשריין נציג מטעמם. עד השבוע הבא, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יכריז על קיום הבחירות, ויפתח את ההרשמה למועמדי הגושים.
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן חתום על ההצעה לפיה נציגות הכנסת בוועדה תגדל לחמישה חברים ומתוכם שלושה מסיעות הקואליציה ושניים מסיעות האופוזיציה, אלא שההצעה נבלמה במסגרת הקפאת החקיקה המשפטית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יישר כח
    צפוני 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסמכו על לפיד, המנהיג שלא סופר אף אחד, וינצח גם במאבק הזה.
    סגור