בארץ

אף שהתקציב הוגבל בסכום: היקף ההסכמים הקואליציוניים תופח

לקראת אישור התקציב לשנים 2023-2024 עולה שוב הדיון בנוגע להסכמים הקואליציוניים ובפרט היקף הכספים שסוכמו במסגרת ההסכמים. כשעבר תקציב ההסכמים הוכרז כי הם יהיו מוגבלים בסכום, אך כעת מתברר שההיקפים רק הולכים וצומחים
מערכת ice | 
כסף (צילום shutterstock)
לקראת אישור התקציב לשנים 2023-2024 עולה שוב הדיון בנוגע להסכמים הקואליציוניים ובפרט היקף הכספים שסוכמו במסגרת ההסכמים. כשעבר תקציב ההסכמים הוכרז כי סכומו לא יעלה על 5.3 מיליארד שקל לשנה הנוכחית ו-7.2 שקל לשנה הבאה. עם זאת, מתברר כי הסכומים יעלו בכל זאת ויבואו מכספי ההפשרה של קק"ל למדינה.
לפי כלכליסט, ההסכמים יעלו בכ-233 מיליון שקל ל-2023 ו-552 מיליון שקל לשנה הבאה, מה שיעלה את התקציב הכולל לשנים הללו לסכום של 13.35 מיליארד שקל - אם זה יאושר כמובן. הבעיה העיקרית במצב הזה הוא מידת הסיכון של הכסף (עקב היותו סכום כסף עליו הוסכם במסגרת פוליטית) והעובדה שאין שקיפות מלאה לגבי השימוש בו.
למשל, בהסכמים נדרשים 24 מיליון שקל למרכזים להעמקת החינוך, אך לא ברור מה האופי של המרכזים שבכלל מקושרים למשרד המורשת. הסדר נוסף ותמוה הוא העברת 30 מיליון שקל לקיום כנס מנהיגות קהילות יהודית מהתפוצות, לציון אירועי י"ט בכסלו, ג' באלול ותרבות יהודית מותאמת לאורח החיים הדתי בשיתוף משרד החינוך, פעילויות זיכרון לרבני הציונות הדתית ועוד.
מנגד יש גם אלמנטים מבורכים בהסכמים, דוגמת 45 מיליון שקל לשיפור לימודי הנדסה בקרב סטודנטיות חרדיות והתוכנית של ש"ס לביטחון תזונתי. אך לצדם חסרים הסכמים הקשורים לנפגעי עבירות מין, מניעת התאבדות, הפרעות אכילה, בטיחות בדרכים ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה