בארץ

מהפכה בשירותי התחבורה הציבורית: איך חיינו הולכים להשתפר?

מהפכה חדשה מתקרבת אל התחבורה הציבורית: יותר קווים, היררכיה בין הקווים השונים וחלוקה שלהם לקווים עורקיים ומהירים לצד קווים אזורים ומאספים
מערכת ice |  11
רב קו (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
משרד התחבורה מקדם תוכנית אסטרטגית שבמסגרתה נמצאים קווי אוטובוס תדירים ומהירים על נתיבים בלעדיים. תוכנית זו נועדה להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה יותר בשנים הקרובות. זהו מסר לכל אלה המחכים לקווים נוספים של הרכבת הקלה ולמטרו, תוכניות אלה יקחו עוד שנים רבות. בינתיים במשרד התחבורה מנסים לספק פתרונות אחרים.
במסגרת התוכנית החדשה, משרד התחבורה שואף לקבוע עקרונות חדשים לתכנון קווי אוטובוסים. לשם דוגמה, במטרופולין תל אביב יש שבעה קווים המוגדרים תדירים. התוכנית המדוברת מעוניינת להגדיל את רשת הקווים התדירים ל-25 קווים.
התוכנית מעוניינת ליצור היררכיה בין הקווים השונים. היא מגדירה ומחלקת את הקווים השונים לקווים עורקיים ומהירים ולצדם קווים אזוריים מאספים. צעד נוסף שהתוכנית מעוניינת לקיים או נושא ההחלפות בתחבורה הציבורית. בתוכנית החדשה מתוכננות תחנות חדשות שיהיו מרווחות ומוצלות יותר. גם ההמתנה תהיה קצרה יותר מכיוון שהקווים העורקיים יהיו תדירים יותר ומהירים יותר.
כיום 90% מהנסיעות בתחבורה הציבורית מתבצעות באוטובוסים ועל פי משרד התחבורה בשנת 2040, לפחות 50% מהנסיעות עדיין יהיו באוטובוסים (בהנחה שתהיה רשת רכבות קלות ומטרו בגוש דן.)
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    קווים עורקיים
    נהג רומני 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחיפה והקריות זה קיים וזה עובד מצויין. כל קווי המטרונית נוסעים ללא כניסה לשכונות.
    סגור
  • 7.
    תחבורה ציבורית
    נאמן אבנר 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זורקים ים של כסף על אוטובוסים רקים שנוסעים בפריפריה לא מכסים את הדלק שלהם סתם בזבוז כסף וחברות שעושות ים של כסף על חשבון המדינה אין שכל אין דאגות חוץ מזיהום אוויר שאוטובוס על 3 קילומטר שורף ליטר סולר עולה באמצע שבוע משלם מראש פינה לעפולה 16 שקלים ואולי יש באוטובוס 7 נוסעים חבל על כסף ציבורי בשנות השמונים היה יותר יעיל היה קו מאסף שיוצא מתל אביב עד קרית שמונה עובר גם בעפולה היום כל חצי שעה יוצא קו מעפולה לקרית שמונה בנוסף לקווים השניים
    סגור
  • 6.
    כרגיל הכל באיחור....
    צפונית 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין מספיק דירות, אין מספיק נתיבים בכבישים, וכשכבר מרחיבים נתיב חסר כסף להשלים את כולו ומשאירים צוואר בקבוק.. אז כאשר התכנית תתגשם היא כבר לא תתאים...
    סגור
  • 5.
    מידע חשוב ביותר
    רועי 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נכון באמת המדינה עשתה נתיבים חדשים אבל מה עוזר הנתיבים אם אין אוטובוסים בכל הארץ יש בעיה באוטובוסים ויוצאים אוטובוסים מחברות פרטיות ובם לא באים בזמן ויש מלא בעיות וחוסר באוטובוסים אז כל הכבוד שהשקעתם בנתיבים אבל הזנחתם את האוטובוסים עצמם אז מה שווה כל ההשקעה שלכם?
    סגור
  • 4.
    עם שרת התחבורה הנוכחית לא ייתכן שיפור (ל"ת)
    Raffi 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 3
    סגור
  • טען עוד
  • צודק (ל"ת)
    ראובן 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    אני עולה לאוטובוס ונידהמת מכמות האנשים שלא
    חנה 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    משלמים.כאילו האוטובוס והמושב של אבא שלהם ולא צריך לשלם.מדהים!
    סגור
  • מניין לך?
    ראובן 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לוקח שנייה להעביר את הרב קו. יש מי שמשלמים באפליקציה עם סורק הברקוד.
    סגור
  • איך בעצם
    דיי 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את יודעת שלא משלמים?יש משלמים ברב קו,אז יותר רואים שכן או לא, אבל בעיקר הצעירים משלמים באפליקציה,עם הנייד,ראיתי שממש בעליה לאוטובוס על דלת האוטובוס יש את ה קיו אר ...אז עוד בתחילת הנסיעה משלמים...
    סגור
  • 2.
    סדר עולמי חדש
    יום הדין 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסוף התחיל
    סגור
  • 1.
    לא מאמין עד שזה לא קורה (ל"ת)
    שבע מהבטחות 04/2023/25
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור