בארץ

יו"ר המגזר העסקי זועם על שינוי הארנונה: "מתנגדים בתוקף"

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "לא ייתכן כי ממשלת ישראל מבטיחה להוריד את מחיר הארנונה ובמקביל פועלת להעלאת תשלומי הארנונה, אשר כידוע היא אחד ממחוללי האינפלציה"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום יחצ)
בהמשך לדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים בנושא שינוי שיטת המדידה של הארנונה, מה שיוביל לעליה של כ-30% בתשלומי הארנונה המוטלים על התושבים והעסקים, אמר דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "לא ייתכן כי ממשלת ישראל מבטיחה להוריד את מחיר הארנונה ובמקביל פועלת להעלאת תשלומי הארנונה, אשר כידוע היא אחד ממחוללי האינפלציה. נשיאות המגזר העסקי מתנגדת בתוקף למהלך זה, היות והדבר יאפשר לשרי הפנים והאוצר לאשר לרשויות המקומיות לשנות את שיטת המדידה בערים ובכך להעלות מיידית את תשלומי הארנונה".
עוד הוסיף אמיתי כי: "יש לזכור כי המהלך מצטרף לעליות נוספות של תעריף הארנונה אשר צפויות להתרחש בתקופה הקרובה, כיוון שהארנונה צמודה גם למדד וגם לשכר במגזר הציבורי שיעלה גם הוא כתוצאה מהסכמי השכר שנחתמו".
על פי ההצעה שמופיעה בסעיף בחוק ההסדרים, שרי הפנים והאוצר יוכלו לאשר לרשות מקומית לשנות את שיטת המדידה בעיר, לשיטה שתייצר להן יותר הכנסות בעשרות אחוזים. כלומר, עיריות שעד כה חישבו את שטחי הנכסים בשיטה שלא כללה קירות חיצוניים או שטחים משותפים יוכלו כעת לדרוש להוסיף את השטחים הללו. חשוב לציין שברוב הערים שבהן מודדים לפי שיטת החישוב נטו-נטו (בה כוללים רק שטחי פנים ללא קירות פנימיים וללא קירות חיצוניים) התושבים משלמים את תעריף הארנונה הגבוה ביותר, ואותן הרשויות, הן אלה שידרשו לייצר באמצעות השינוי האמור את השיטה באופן שיניב להן עוד הכנסות. מדובר במהלך מסוכן והרסני לכלל המשק ותושבי הרשויות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה