בארץ

בן גביר פונה לרמטכ"ל: "דין שונה לאנשים משני צידי המתרס"

יממה לאחר שקצין עימו נפגש נגד הנוהל הצבאי, איתמר בן גביר פונה לרמטכ"ל בבקשה לבטל את הנזיפה שקיבל הקצין ובמכתבו הוא מציג מספר דוגמאות בהן לכאורה הצבא עשה "איפה ואיפה" בין ימין ושמאל
מערכת ice | 
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
דובר צה"ל פרסם אמש (חמישי) כי אלוף משנה אבינועם אמונה, מפקד המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת החרמון ננזף פיקודית, לאחר שהתברר כי נפגש עם השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר. היום זה האחרון פונה במכתב ביקורת לרמטכ"ל, הרצי הלוי.
תוכן המכתב שנשלח לראש המטה הכללי הגיע לישראל היום וחושף כי בן גביר מבקש מהרמטכ"ל לבטל את הנזיפה של אמונה. לדבריו, הפגישה בינו ובין אמונה לא הייתה פוליטית אלא מקצועית, ומנגד מקרים אחרים ודומים במהותם לא קיבלו את הטיפול שמקבל מקרה זה. לכן כותב השר: "קשה להשתחרר מהרושם הציבורי והאישי כי ישנו דין שונה לאנשים משני צידי המתרס הפוליטי. גם ההחלטה המתירה לחיילים להשתתף בהפגנות נגד הממשלה, אינה מסייעת, בלשון המעטה, ליישוב התמיהות הללו".
לכך הוא מוסיף מספר דוגמאות שלטעמו מדגישות את העובדה שצה"ל תופס צד בנושאים פוליטיים, ומסיים את המכתב כך: "צבר הדוגמאות דלעיל, מייצר תחושה קשה בציבור גדול, כי הצבא נוהג באיפה ואיפה, עם שני סטים שונים של מדיניות לימין ולשמאל".
כזכור, הנזיפה באה לאחר תחקיר שערך מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב. על פי הממצאים, הקצין נפגש עם השר ללא תיאום ואישור כנדרש, תוך הפרת האיסור על קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר. לפיכך, הקצין ננזף פיקודית על ידי אלוף וירוב. לפי הודעת צה"ל, הקצין לקח אחריות על מעשיו והכיר בחומרת המעשה. התחקיר הוצג לראש המטה הכללי, רב אלוף הרצי הלוי.

הפגישה היחידה בין בן גביר לקצין, נערכה על רקע מועמדותו של אל"מ אמונה למפקד המשמר הלאומי שאמור לקום בקרוב. אמונה אמור לפרוש מצה"ל בעוד כחצי שנה ללא קשר למקרה. זאת, בעקבות המקרה שבו קפץ חייל מגלן עילי חיות אל עבר שיח מתוך ג'יפ נוסע, נפצע באורח קשה ונותר משותק. אז ננזף אמונה וקידומו עוכב.
 
כזכור, לפי דרישת השר בן גביר, יוקם המשמר הלאומי וייתכן כי יוכפף למשרדו. ראש הממשלה נתניהו נעתר לדרישה בתמורה להסכמתו של בן גביר להשהיית החקיקה במהפכה המשפטית. במסיבת העיתונאים שערך נתניהו השבוע ענה במענה לשאלות עיתונאים כי המשמר הלאומי "לא יהיה מיליציה של אף אחד. זה יהיה גוף מסודר ומקצועי שיהיה כפוף לאחד מגופי הביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה