בארץ

אוריאל בוסו בריאיון: "חוק החמץ מרוכך, השמאל משווק דרמות"

אוריאל בוסו, חבר כנסת מסיעת ש"ס, יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת הודף בריאיון ל-ice את הטענות נגד חוק החמץ: "זה חוק שמנהלי בתי החולים מברכים עליו וגם חברים באופוזיציה", על הפילוג בחברה הישראלית בעקבות הרפורמה: "צריך להפריד בין ההתגייסות של התקשורת למצב לבין העבודה הפרלמנטרית" | ריאיון

דוד זולדן |  13
אוריאל בוסו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אוריאל בוסו, חבר כנסת מסיעת ש"ס, יו"ר ועדת הבריאות וסגן יו"ר הכנסת אומר בריאיון ל-ice כי: "לא בהכרח מחויבים להתפשר על סוגיות של דת ומדינה" ותוקף את בג"ץ: "חוק החמץ ללא בג"ץ בכלל לא היה מגיע למליאת הכנסת" ומאשים את ממשלת בנט-לפיד: "הממשלה הקודמת הביאה שורה של גזירות שעד היום אנו עמלים לתקן אותן". 
באיזו סוגיה של דת ומדינה היית מתפשר למען אחדות בעם?
"לא בהכרח מחויבים להתפשר על סוגיות של דת ומדינה או שאפשר בכלל להתפשר בנושא דת ומדינה ואפשר להוביל לאחדות גם ללא זה. ברוב המקרים ההסתה על נושאי דת ומדינה מגיעה מחוסר הבנה בסיסי של לכבד מגזרים כאלה ואחרים וזה לא משחק של פשרות. אפשרי גם לא למכור את הערכים או להתפשר ובאותה נשימה לשדר אחדות - הכול עניין של גישה והסברה שלתקשורת יש חלק גדול בתרומה לכך".
האם חוק החמץ היה נדרש אלמלא התערבות בג"ץ?
"חוק החמץ ללא בג"ץ בכלל לא היה מגיע למליאת הכנסת ועדיין אינו חוק מפחיד כמו שחלק מחברי האופוזיציה מנסים לעשות ולהציג. זה חוק שמנהלי בתי החולים מברכים עליו והמון חברים מהאופוזיציה שלא חשודים בחיבה יתרה מברכים ומבינים שפסח ומועדי ישראל זה קונצנזוס. מה לעשות שזה נולד בתקופה פוליטית רגישה אבל החוק מרוכך, שפוי ומכבד מאוד, ללא חיפושים בתיקים ושאר הדרמות שהשמאל מנסה לשווק".
איזה מסר יש לך לחברה הישראלית המפולגת והשסועה?
"המסר הוא מאוד פשוט: החברה הישראלית והדמוקרטית שאנחנו חיים בה לפני הכול צריכה לזכור שאחים אנחנו. תזכרו את הגבולות שלא חוצים והיינו שם עד לא מזמן וכשאני אומר שם זה באופוזיציה. קיבלנו את הכרעת העם ונלחמנו בפרופורציות במסגרת הכלים הפרלמנטרים להחליף את הממשלה שבאמת הביאה שורה של גזירות שעד היום עמלים לתקן אותן. מה שאנו מבקשים זה שתכבדו את הכרעת הבוחר, אלו הם כללי המשחק וכשכל אחד יכבד את הדמוקרטיה, הפילוג והשיסוע ידחקו לפינה".
האם ההתנגשות בין שני חלקי העם היא נמנעת?
"צריך להפריד בין ההתגייסות של התקשורת למצב לבין העבודה הפרלמנטרית. בפועל יש פה קואליציה שבאה לעבוד ויש משרדים שמעבירים מיזמים אדירים עבור האוכלוסייה המוחלשת ומגוון נושאים שש"ס בראשות הרב אריה דרעי, הלכה איתם לבחירות ואף מממשת אותם. אנחנו ברוך ה' מכנסים את ועדת הבריאות שבראשותי כמידי יום ונוגעים כמעט בכל הנושאים החשובים. הכול תלוי איך מסתכלים על המפה. מחוץ לכנסת צורחים קבוצות ממומנות, בפנים אנשים כמונו עובדים ובסוף גם החבורה שבחוץ נהנית מהעשייה הברוכה. רחוקים אנו מלדבר על התנגשות ומלהגיע לשם כמובן אם התקשורת לא תכוון אותם".
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שתי מדינות לשני עמים,
    עמית 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    נראה את החרדים והחרדלים מסתדרים בלעדינו. הרי קיומם תלוי לחלוטין בחילונים
    סגור
  • 11.
    רבנים
    יורם 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואתה משווק טימטום , בלי האזרחים השפויים לא היתה לך מדינה ..!!!!תחזור למקום שממנו באו הוריך ותהיה יהודי גאה שומר מצוות לומד תורה וכל זה על חשבונך בלבד .!!!!!!
    סגור
  • 10.
    איזה קשקשן יא אלוהים. לא להאמין
    אחד העם 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם אשמים והוא צדיק קשה להאמין שמישהו מאמין לו
    סגור
  • 9.
    איזה חוצפן מנותק
    הפרדת הדת מהמדינה 04/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "מחוץ לכנסת צורחים קבוצות ממומנות" - אז ככה, מי שצורח מחוץ לכנסת מממן את עצמו, לשם שינוי, בניגוד אליכם טפילים חוצפנים. הצרחנים הללו הם גם אלו שמשרתים בצבא וממנים גם אותך! והצרחנים האלו התעוררו בגלל שניסיתם לשנות את כללי המשחק ולהפוך את ישראל לדיקטטורה ועכשיו הם גם דורשים הפרדת דת מהמדינה ושיוויון זכויות וחובות. אז תמשיך לבטל את קבוצות הצרחנים הללו ונראה מה יעלה בגורלכם... נמאס לנו להיות הפראיירים. מה שהיה לא יהיה עוד!!!
    סגור
  • 8.
    כפייה דתית לשמע - מנסים להשתיק אותנו ב"ריכוך"
    נגד כפייה דתית 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור שומרת חוק אני יודעת שחוק הוא חוק. אם החוק מיותר או לא מתכוונים לאכוף אותו אז הוא מיותר. לא משלמים לי בשביל להיות חילונית ולהתנגד לחוקי כפייה דתית. המחשבה שלך שכל מי שמתנגד לך משמע משלמים לו, הזויה. חיה ותן לחיות זו האמונה שלי וכפייה דתית איננה חלק מזה.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    עוד פרזיט שמנסה לשחק לנו במוח
    חרטטאל יהוה 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להביא את המריצות ולהעיף את הדת מהמדינה.
    סגור
  • 6.
    שמעת שיש בעלי אזרחות ישראל שאינם יהודים?
    מייקי 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא סתם, משני צידי המתרס גם רופאים ומטפלים וגם חולים מטופלים. אבל מחוק. מוח כמוך לא יודע מה זה שוויון זכויות לכל אזרחי המדינה!!
    סגור
  • 5.
    אתה לא אחי .... לא אחים אנחנו
    מני 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אילו אימי יולדתי , הייתה יולדת לי אח כמוך . אבא שלי ז"ל שהיה " בוגר " מחנה כפיה ... היה מוכר את הדירה שלנו בקומה הרביעית שבה גדלתי ... ורוכש במקומה דירה בקומה 27 ... כדי שיוכל לזרוק אותך מהבית ( ולא דרך הדלת ) ... " מקומם של כופים "( כמוך ) הוא על העץ של המן ועשר בניו
    סגור
  • 4.
    נתחיל בזה שתפסיקו לחיות על חשבון אחרים
    100 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מעל 50 אחוז בטלני ישיבות, לכל החיים, חיים על חשבון הציבור. לא צבא ולא שותפות, רק ניצול ציני.
    סגור
  • 3.
    חמור של הלכות ש"ס אינו מוכן להתפשר ומדבר על אחדות
    רדצל 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    6 0
    רק חמור הלכות ש"ס כחרטטאיל בבסיסו המסרב להתפשר " .."לא בהכרח מחויבים להתפשר על סוגיות של דת ומדינה או שאפשר בכלל להתפשר בנושא דת ומדינה ואפשר להוביל לאחדות גם ללא זה..." יצפה למצא חמורים והדיוטות כמותו גם במרחב היהודי דמוקרטי ליברלי
    סגור
  • 2.
    עם אידיוט לא מתוכחים
    נאור 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    7 0
    חבל על המאמץ , אנשים שמרו כשרות בפסח מתוך בחירה. ברגע שכפו עליהם התמרדו.
    סגור
  • 1.
    עוד אחד שנושא את שם הדימוקרטיה לשווא
    יוסי 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    הדבר החשוב ביותר הוא להפריד את הדת מהמדינה, לבטל את המונופול של היהדות האורתודוקסית על היהדות, לפתוח את הרבנות ושאר מוסדות הדת לזרמים אחרים דל היהדות ולהגדרות אחרות של היהדות ואס אפשר לדבר על חוקים דתיים יש קונסנזוס דברים רבים אין הסכמה על מי הוא יהודי
    סגור
  • מדינת כל אזרחיה, ללא יהדות.
    אריאל 04/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תחבורה ציבורית בשבת (למה הנהגים צריכים בכלל יום חופש? שיעבדו כל הזמן...), ביטול חוק השבות לגמרי (לפי זרמים אחרים קל מאוד להתגייר, אין קבלת מצוות, רוצה להצטרף? ברוך הבא).
    סגור