בארץ

אוריאל בוסו: "בכל מה שקשור לנושאי דת לא יהיו פשרות"

חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס בראיון ל-ice הורס את התדמית המעודנת והמטעה שלו בעיני הציבור הישראלי ואומר בקול רם וברור את מה שחבריו במפלגה מעדיפים לשמור לשיחות סגורות 
דוד זולדן |  1
אוריאל בוסו (צילום ויקיפדיה)
ח"כ אוריאל בוסו הוא חבר כנסת מסיעת ש"ס ונכדו של הרב יצחק אבוחצירא (הבאבא חאקי). בוסו נחשב לקצה הימני במפלגת של אריה דרעי והיום תשמעו אותו מתבטא: "לשטח את הבתים סביב קבר יוסף" ואפשר לראות בו חייל נאמן בחזית למען גוש נתניהו: "מפלגה שתיקח את מתן כהנא תהיה לה בעיה אתנו" הזהיר ערב הבחירות וכיוון עוצמת אש גבוהה למחנה היריב.
עם ניצחון הימין ועליית כוחה של ש"ס בכל הערים החרדיות מדבר ח"כ בוסו בריאיון ל-ice על מה שבוער ביום שאחרי תוצאות הבחירות ולא חושש להתעמת עם עמיתיו ביהדות התורה ולהתערב במשבר בין גולדקנופף לגפני.         
האם רוחות חדשות נושבות בש"ס אחרי שראינו נוכחות נשית בקמפיין וגם מנהלת הקמפיין הייתה אישה - האם בעתיד נראה נציגות נשית במפלגה?
"אכן זו לא מערכת בחירות ראשונה בה מטה נשים נותן עבודה מתוך דרך ומסירות הדאגה של ש"ס לנשים היא לא חדשה. רואים את זה במעונות, בתעסוקה וראינו בדיוק את גדולת הפמיניסטיות בממשלה האחרונה איזה משקעים השאירה למגדר הנשי ואיזה אטימות שגזרו עליהן גזירות קשות אצלנו זה הרבה מעבר לשפה העברית, לגבי מיקומים ברשימה מה שהיה הוא שיהיה אין לנו שום שיקול דעת בנושא אך ורק למועצת חכמי התורה".
האם החשש מלימודי מתמטיקה וליבה נובע מהחשש ממדרון חלקלק ותקדים שהיום זה ליב"ה ומחר גיוס?
"הסיפורים על לימודי ליב"ה כבר מזמן לא תקפים לגבי תנועת ש"ס שברוב מוסדותיה קיימים לימודי ליבה וזה הוכח כנושא שקל להתריס בו נגדנו. פיתחנו חסינות לכל המתקפות הישנות חדשות והולכים עם האמת ועם העובדות. אין מדרון חלקלק בכל מה שקשור לנושאי דת ולא יהיו פשרות אנחנו כפופים לגדולי ישראל ואחר כך לנבחרי הציבור".
האם אתה בעד פשרות בחוק הגיוס?
"קטונתי מלחוות דעת בנושא הזה, גדול ממני רבים וטובים עוסקים בסוגיה הזאת כבר מספר ממשלות וגדולי ישראל סומכים על יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי שמנווט ביד רמה את כל הנושאים שעליהם ולשמם נשלחנו ע"י ציבור הבוחרים. הוכח גיוס בכפיה והסתה נגד החרדים סביב הנושא כסר מזמן לא עובד, לא אני אמרתי את זה אלא גדולי הרמטכ"לים והבכירים בצה"ל".
איך היחסים שלך עם התקשורת? 
"השנה האחרונה הוכיחה שהתקשורת היא חד צדדית הרי צריך להיות ממש מנותק בשביל להבין שהממשלה היוצאת חצתה את כל הקווים המוסריים והאידיאולוגים בשביל לשרוד כשהנושא המרכזי הוא יוקר המחיה. התקשורת לא עשתה כלום בנושא כשאזרחי ישראל הרימו כבר ידיים וקרסו ועדיין לא היה להם שופר כי מישהו חשש מהתפרקות. אני שמח שניצחנו למרות התקשורת ונהיה השופר האמתי של כלל אזרחי ישראל".
 
המשבר ביחסים של גולדקנופף עם גפני אינו דומה לנוסע שקדח חור בספינה של גוש נתניהו?  
"בסוף יש מבוגר אחראי בכל הקואליציה הזאת כשתוקם בקרוב וקוראים לו הרב אריה דרעי שאני סמוך ובטוח שהוא יצליח לגשר על כל הפערים וודאי שלא אני האיש שאמור להיות הבורר בתוך יהדות התורה. מה שאני כן יכול להיות שמח ומאושר זה שבש"ס יש הנהגה ברורה ללא תדרוכים ללא התחכמויות מיותרות אחדות מופלאה מבפנים ומבחוץ, זה אמנם משעמם תקשורתית אבל מעורר השראה בקרב כל ראשי המפלגות".
פליירים המנאצים את גולדקנופף פורסמו בכמויות מסחריות בשבת שעברה בשכונות החרדיות. האם אלה מאבקים פנימיים לגיטימיים בעולם החרדי או שנחצה קו אדום מבחינתך?
"אני חושב שהרב גולדקנופף עבד יפה מאוד מול המלעיזים נגדו ואני מעריך שקומץ שולי עם אינטרסים אישיים בחר לקחת אותו כיעד בסוף כל אחד נשמע לרבותיו. המספרים בש"ס הוכיחו זאת בצורה מובהקת ואני מאמין שגם בשאר המפלגות יבינו שהאחדות היא מעל הכול".
איזה תיק חשוב בעיניך ואליו אתה שואף? כולל ועדה חשובה בעיניך?
"כל משימה שתוטל עליי במהלך השליחות הציבורית אקבל באהבה רבה עם מלא הוקרה והערכה להנהגת התנועה על האמון המלא. כל נבחר ציבור צריך להבין שכלום לא מובן מאליו שהרי לפני יומיים לא הייתי נשאל על התפקיד אלא על מה תעשה עם תקבלו 8 מנדטים כפי שחלק מהסקרים חזו וזה בדיוק הפרופורציות שצריכים להיכנס".
באילו נושאים תשתף פעולה עם מפלגות שמאל - מרכז? נושאים חברתיים?
"לא פעם ולא פעמיים הגשנו הצעות חוק יחד שעסקו בנושאים חברתיים וראינו עין בעין מצוקות ועוולות ונלחמנו בוועדות יחד עם חברים מהשמאל".
מה עמדתך לגבי התדמית של המפלגות החרדיות בעיני הציבור הישראלי שמצטיירות, לכאורה, בעיניו כזוללות תקציבים ודואגות לאינטרסים הצרים של החרדים במקום לטובת הכלל ומה תעשה כדי לשנות את הנראות הזאת?
"הממשלה האחרונה הוכיחה כי כמה שנרצה להדמות אליהם כזוללי תקציבים ובעלי אינטרסים צרים והזויים נהיה רחוקים שנות אור מהזלילה שלהם. אנחנו רק הפעם נפסיק להתנצל ונפסיק להסביר את עצמינו ופשוט נעשה ללא שום שיקול כזה או אחר, שיקול אחד כן נפעיל שנדאג למי שלא הצביע לנו גם, לא נפעל בנקמנות כפי שהם פעלו כלפי החלשים".
לסיכום: מהן השאיפות שלך בפוליטיקה?
"השאיפות היחידות הם לקום בבוקר ולהתפלל שלא תצא תקלה תחת ידי. אני קרוב לשני עשורים בשליחות הציבורית וכל יום בדעה שזה יכול להיות היום האחרון. המושג לכבוש הוא פחות רלוונטי לנבחרי ציבור, צריך לעשות ולעשות וכל השאר מגיע לבד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחחחההה
    נוני 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד ליצן מבית שס .. ספרו לעם כמה עיריית פ''ת (שאתה בשר מבשרה ) מתעללת בתושבי הדר גנים שרוצים בית הכנסת משלהם ולא שייכת לרבני שס ודומהים . חתיכת צבועעע .. אתם סופר דיקטטוריםם
    סגור