בארץ

הפרש שהצליף במפגינה ייחקר. בן גביר: "אירוע חמור מאוד"

סרטון המתעד צעירה שהוכתה באלה על ידי פרש משטרה רכוב על סוס עורר גינויים מכל עבר, ומח"ש הודיעה כי השוטר יוזמן לחקירה. הצעירה יעל ראובני: "הוא חיפש מקום להוציא את התסכול שלו עליי, ניסיתי לזוז והם חסמו אותי, הרביצו לי בכתף ובמרפק"
מערכת ice | 
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
הסרטון המזעזע שתיעד את פרש המשטרה מצליף באלה במפגינה בת 24, לכאורה ללא כל סיבה נראית לעין, עורר תגובות רבות וגינויים מכל עבר. המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) הודיעה היום כי תזמן את השוטר לחקירה.
בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת נראה הפרש מכה את הצעירה ללא רחמים לפחות פעמיים, בעוד היא עומדת בצד הכביש. במשטרה טענו תחילה בתגובה כי "לאחר מתן הוראת פיזור למוחים באיילון, תוך התראה לפיה מדובר בהפגנה בלתי חוקית וייעשה שימוש בכוח, הניפו שני מוחים שלטי מחאה ומקל דגל לעבר ראשו של סוס משטרה, באופן המסכן את הסוס, את הפרש ואת המוחים עצמם. הפרש הרחיק את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר מהסוס".

אולם נראה כי גם במשטרה הבינו שהסרטון שהופץ "לא נראה טוב", עד כדי כך שגם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שקרא עד כה לנקוט ביד קשה כלפי המפגינים, אמר היום בריאיון לרשת ב' כי מאוד לא אהב את התמונות: "אני מתכוון לפנות הבוקר למפקד מחוז תל אביב עמי אשד ולבקש ממנו הבהרות על האירוע הזה", אמר השר בן גביר, "בעיניי זה אירוע חמור מאוד, לא משנה אם זה משמאל או מימין. כל אדם, גם אם הוא חוסם כביש, לא זכאי לכך שיצליפו בו. וכשאני רואה את האירוע - לא הייתה שום סיבה נראית לעין לעשות את זה. בדרך כלל אני נותן גיבוי מקסימלי ללוחמים שלנו אבל במקרה הזה אני די מוטרד".
 
הצעירה שהוכתה, יעל ראובני (24) אמרה בראיונות לאחר האירוע כי "השוטר חיפש מקום להוציא את העצבים ואת התסכול שלו. הייתי על איילון והתחלנו ללכת למעלה חזרה", סיפרה. "פתאום שוטר בא עם סוס, דחף אותי איתו ובמקביל הגיע עוד פרש ונעמד לפניי, ככה שהייתי כלואה ביניהם. ואז הוא פשוט החל להכות אותי. לא עשיתי לו שום דבר. ניסיתי לזוז והוא חסם אותי עם פרש נוסף, והסוס דרך עליי. שניהם התחילו להצליף בי. הם פשוט עשו בי אמבוש. הם הרביצו לי בכתף ובמרפק של יד שהייתה שבורה מתאונת דרכים". 
על הטענה כי פגעה בסוס בטרם הוכתה הגיבה ראובני בגיחוך: "סוסים הם כל החיים שלי. אני מדריכת רכיבה טיפולית. להרביץ לסוס או להניף דגל על סוס? נו באמת. אני עובדת עם סוסים ככה שאין סיכוי שאעשה משהו לסוס. החזקתי שלט מקרטון בניסיון להגן על עצמי מהסוס אחרי שהוא דרך עליי - בזמן שהפרש המשיך להלקות אותי עם שוט".
ראובני היא אחותו הצעירה של כתב הבריאות של "כאן", נוב ראובני, שהגיב בחשבון הטוויטר שלו: "לפרש הבריון שרמס הערב את אחותי הקטנה ואז הרביץ לה עם השוט, ושוב, ושוב ושוב. אני מקווה שהרבה לילות לא תצליח להירדם מרוב בושה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה