בארץ

החקיקה תיעצר? שרים בליכוד קוראים לעצירה בעקבות המצב

השרים ניר ברקת, עמיחי שיקלי ומיקי זוהר הצטרפו לח"כים אדלשטיין וביטן בקריאה לעצירת החקיקה ולהידברות, אך לא הצהירו כי יצביעו נגדה. ראשי אוניברסיטאות המחקר ומועצת התלמידים הארצית שובתים במחאה
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
על רקע הפיטורים הדרמטיים של שר הביטחון יואב גלנט אמש (ראשון) קוראים השרים ניר ברקת, עמיחי שיקלי ומיקי זוהר, ועוד לפניהם חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן, לעצור את החקיקה ולקיים הידברות. יחד עם זאת, השרים לא הצהירו שיצביעו נגד במידה והחקיקה תימשך.
במהלך הלילה ערך רה"מ נתניהו דיון חירום והבוקר הוא צפוי לכנס מסיבת עיתונאים. נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא גם הוא לעצור את החקיקה וכתב: "התחושות קשות וכואבות. דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הביטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם".
בהתארגנות ספונטנית שעברה בקבוצות הוואטסאפ חסמו עשרות אלפי מפגינים את נתיבי איילון הלילה, הדליקו מדורות והבעירו צמיגים.
השר מיקי זוהר אמר לחדשות 12: "אני חושב שאנחנו משלמים מחיר כבד בעיקר על הכישלון ההסברתי שלנו. על אף שהרפורמה המשפטית חיונית - הבית בוער. הקרע בעם הולך וגדל ותפקידנו לעצור את זה. אם ונתניהו יקבל את ההחלטה לדחות את ההחלטה עד יום העצמאות ולנסות לקיים שיח אמיתי - זה המעשה הנכון. ואם נתניהו יקבל את ההחלטה הזו - כולנו נהיה חייבים לתמוך בזה. ישראל מעל הכול והביטחון שלנו מעל הכול".
גם ראשי אוניברסיטאות המחקר מצטרפים למחאה והחליטו לעצור את הלימודים החל מהבוקר, ללא הגבלת זמן. במועצת התלמידים הארצית הכריזו אף הם על שביתה. יו"ר מועצת התלמידים רן שי, אמר: "כתלמידים וכאזרחים, אנו מודאגים מהמצב במדינה ומתוך שליחות ערכית, אנו קוראים לשמירה על אחדות העם. בעקבות כך, החלטנו להצטרף לשביתות במערכת ההשכלה הגבוהה ובמשק הישראלי ולהשבית את הלימודים בכיתות ז'-י"ב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה