בארץ

אסון קריסת העגורן: "אובדן חיים יכול היה להימנע בהפעלה מרחוק"

בעקבות קריסת העגורן בתחנת הכח באשקלון בה נעדר מפעיל העגורן ונהרג אדם נוסף, מתריעה חברת עגורנים: "יש מערכות לשליטה בעגורנים מהקרקע, אך מנהל הבטיחות אסר שימוש בהן"
מערכת ice | 
העגורן שקרס (צילום פלאש 90)
חברת סקייליין עגורנים שלחה הבוקר מכתב לחברי הכנסת, המתריע כי ניתן היה למנוע את אובדן חיי האדם באסון קריסת העגורן לים בתחנת הכוח רוטנברג באשקלון, אילו הופעל העגורן מרחוק.
כתוצאה מהתאונה שארעה שלשום בלילה, נעדר מפעיל העגורן שנפל לים וקיים חשש כבד מאוד לחייו, ונמצאה גופתו של דייג ששהה על הגשר, נפתלי אדרי ז"ל, גמלאי של חברת החשמל.

לטענת חברת סקייליין, האירוע המצער יכול היה להימנע אילו נעשה שימוש במערכת המפעילה עגורנים מהקרקע, בשליטה מרחוק, כדוגמת ה״קוקפיט", שפותח על ידי החברה. ה"קוקפיט" הוא פיתוח עתיר אמצעיים טכנולוגיים המאפשר בראש ובראשונה למפעילי העגורן לעבוד ולהפעיל את המנופים מהקרקע ממקום בטוח מסודר ויעיל, כפי הנהוג במקומות אחרים בעולם.

ה"קוקפיט". צילום: סקייליין עגורנים
ה״קוקפיט״ מייתר את העבודה בגובה, חוסך את הצורך בטיפוס לגובה ומונע את הסיכון העיקרי למפעילים שאינם יכולים להימלט מתא המפעיל הממוקם בראש העגורן בעת הצורך.
המערכת מושתתת על פיתוחים טכנולוגים מתקדמים כמו מציאות רבודה, ומאפשרת ראייה, תיעוד ופיקוח מקרוב של כל פרט חשוב באתר הבנייה באמצעות מערך לייזרים ומצלמות מתקדמות, מתריעה און ליין על פעילות חריגה, מסייעת במניעת תאונות באתרי העבודה ומצילה חיים.
במכתב לחברי הכנסת נאמר: ״אין שום סיבה להשלים עם המצב בו עד חודש יולי 2021, ניתן היה להפעיל עגורנים מרחוק, כפי שנהוג בכל העולם ובכך להציל חיים, ומסיבות שאינן ברורות, מנהל הבטיחות בזרוע עבודה ביטל את האפשרות להפעלה מרחוק. בהמשך לפניות קודמות שלנו ולאור העובדה שעד זה מכבר הטמעת שליטה מרחוק בעגורנים הייתה בתוכנית העבודה של מינהל הבטיחות, אנו פונים אליכם בבקשה להיכנס לעובי הקורה לשם הצלת חיים״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה