בארץ

נגיד בנק ישראל תוקף: "הרפורמה המשפטית תסכן את הכלכלה"

פרופ' אמיר ירון התראיין ל-CNN על המהפכה המשפטית ואמר: "המהלך כולו נעשה בחופזה ואינו נהנה מקונצנזוס בציבור, יש לרפורמה השלכות משמעותיות ומנהלים בהייטק מאיימים לעזוב".
מערכת ice | 
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון (צילום Magma Images, פלאש 90/ אבשלום ששוני)
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון תוקף בפומבי את הרפורמה המשפטית, ועוד בריאיון לרשת CNN הבינלאומית. הנגיד ירון התראיין לפנות בוקר (רביעי) לרשת והביע חשש כי הרפורמה תביא לפגיעה בכלכלה הישראלית.
עד היום נמנע הנגיד מלתקוף את הרפורמה שיוזמת הממשלה, ורק רמז על ביקורת מתונה. כעת, בריאיון לעיתונאי ריצארד קווסט שהגיע לישראל להכין כתבה על המצב העדין בארץ, הנגיד מסיר את הכפפות.

"השינויים המתוכננים כרגע עלולים להחליש את עצמאות מערכת המשפט. המהלך כולו נעשה בחופזה ואינו נהנה מקונצנזוס בציבור", אמר בין השאר ירון.
הנגיד ירון נשאל האם הוא חושש לפגיעה בהשקעות בישראל ואמר: "ראינו מנהלי חברות הייטק אומרים שאולי משקיעים לא יבואו, וחלקם אומרים שאולי יעבירו את העסקים שלהם למקום אחר. בטווח הרחוק התוצאות עלולות להיות בריחת מוחות. זו הסיבה שצריך לטפל בזה בזהירות ובשקיפות, יש לרפורמה השלכות משמעותיות".
כן אמר הנגיד: "העצמאות של הנגיד ושל בנק ישראל קריטית לכלכלה. כל מדינה שצמצמה את העצמאות של הבנק סבלה מהשלכות שליליות על הכלכלה. אני מאמין שמקבלי ההחלטות אצלנו מבינים זאת ולכן לא יובילו לפגיעה לעצמאות בבנק. ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר עצמו הצהירו שהעצמאות של הבנק תישאר".
 
הנגיד רמז גם שיהיה צורך לבצע העלאות ריבית נוספות גם בישראל: "יהיה כואב להחזיר את האינפלציה ליעדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה