בארץ

קרעי לא מתפשר: "חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במלואה"

אם שואלים את שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אין שום מקום לפשרה בכל הנוגע לרפורמה המשפטית - "חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במלואה ולאלתר"
מערכת ice |  2
ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד (צילום נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, פרסם הערב (שבת) פוסט ארוך בפייסבוק וכתב "אנשים נחרדים מהמחשבה שהפגנות, תקשורת מלהיטה ומסיתה וסרבנים חסרי בושה יגרמו לסירוס או ביטול רצון העם ונבחריו. ישראל כבר מזמן לא דמוקרטיה על מלא. פעם נשלטים על ידי ספר אדום, פעם נשלטים על ידי משפטנים כשהספר האדום כבר לא עובד, ועכשיו כשסוף סוף באים לשנות ולהחזיר את ישראל להיות דמוקרטיה אמיתית, נכרע ברך בפני כמה אלפי או עשרות אלפי מפגינים?".
קרעי טען בפוסט כי "אנחנו פתוחים להידברות. זה חלק בלתי נפרד ממהות עבודת הכנסת. אפשר לשנות קצת, להתפשר מעט, אבל בדברים העיקריים בשום פנים ואופן לא. אין פסקת התגברות מעל 61, אין המשך שליטה של השופטים או האליטות בוועדה לבחירת שופטים, אין פסילת חוק יסוד בשום רוב בבית המשפט, מגבילים את זכות העמידה כפי שהייתה נהוגה שנים רבות רק למי שנפגע באופן אישי, מדיניות ציבורית סבירה נקבעה על ידי נבחרי הציבור, ועמדות היועמ"שים לא יקעקעו יותר את יסודות הדמוקרטיה".

שר התקשורת יוצא נגד ראשי מערכות הביטחון ובכירים נוספים שתומכים במחאה וטען כי "הגמגום, ההבנה, הרפיסות מול תופעות כאלו הם חולשה וסכנה, לא רק לאיבוד היכולת לעביר את הרפורמה המשפטית, אלא ליכולת להישאר דמוקרטיה בכלל".
לטענתו של קרעי "40 שנה היה להם יחסית בסדר שאנחנו בשלטון. הכול היה ייצוגי, בסוף הם קבעו בפועל, בתרבות, בתקשורת, באקדמיה, ביחסי החוץ, במשפט, בחלוקת הכסף ועוד. הישיבה שלנו באופוזיציה העירה אותנו, גרמה לנו להבין כמה אנחנו מגוחכים וכמה אנחנו חלשים. מהו שלטון באמת, מהי שליטה באמת ולא בכאילו".
"חייבים להעביר את הרפורמה המשפטית במלואה ולאלתר", כתב קרעי ונראה כי שום פשרה אינה באופק, מבחינתו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בהצלחה לכל ממשלת הימין שנבחרה
    אבי 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צודק גם צודק כבוד השר צריך להעביר את כל הרפורמה במלואה ומהר
    סגור
  • 1.
    אין גבול לטיפשות (ל"ת)
    אנרכיסט 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור