בארץ

העצמאים יפסיקו לשלם מסים? איומי המחאה מגיעים למס הכנסה

יוזמה חדשה קוראת לעצמאים להקטין את תשלומי המקדמות למס הכנסה במחאה על הרפורמה המשפטית, כדי לרמוז לממשלה שהיא צריכה לספור את מי שמשלם. היוזם עו"ד שימי קדוש: "אם כל אחד יתגייס למחאה, הממשלה תבין שהיא לא יכולה להתעלם מאתנו"
מערכת ice |  1
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
עוד ועוד מגזרים מצטרפים למחאה הציבורית כנגד המהפכה המשפטית, ועכשיו – העצמאים. עו"ד שימי קדוש (57) מבנימינה, הפעיל במאבק מתחילתו, פרסם פוסט ברשתות החברתיות, בו הוא קורא לעצמאים להקטין את תשלומי המקדמות למס הכנסה ואת ההפרש להפקיד בפיקדון בבנק – "שהכסף יהיה אצלנו ולא אצל סמוטריץ'".
"15.3 מתקרב ואיתו גם מועדי תשלומי מס ההכנסה", כתב קדוש. "אנחנו לא פורעי חוק ולכן נעשה הכל חוקי (אכן צפויה ירידה בהכנסות בעקבות ההפיכה המשטרית). פשוט מתקשרים לרואה החשבון שלכם ומבקשים ממנו שיקטין לכם את תשלומי מקדמות מס הכנסה.

בראיון לאתר מאקו הסביר עו"ד קדוש: "אני מנסה ליצור מנוף לחץ בכלים החוקיים והמועטים שעוד נותרו לי במעט דמוקרטיה שיש כאן, כדי להבהיר לשלטון שיש כאן הרבה אנשים שהוא עדיין צריך לספור. במצב הנוכחי זה כמו ששלושה זאבים וכבש יחליטו את מי אוכלים לארוחת צהרים".
לדברי קדוש, "כל בעל עסק משלם למעשה מקדמות על סכום הכנסות שהוא משער שיכניס, ובפועל מתחשבנים על גובה ההכנסות רק בסוף השנה. מכיוון שכל הכלכלנים במשק צופים ירידה בהכנסות בעקבות הרפורמה, יוצא שאני בעצם משלם כרגע בונוסים למדינה שאין לי שום עניין לתת כרגע, ולכן אני מקטין את תחזית ההכנסות שלי. אם צדקתי - אחלה. אם לא - אני ממילא אשלם את ההפרש בסוף השנה".

הפוסט שפרסם עו"ד קדוש
"אני יודע שהרבה אנשים מתכוונים לעשות כמוני", מוסיף קדוש. "יש את אלו שפונים ושואלים שאלות, ויש כמובן את המגדפים ואת אלו שנגד. וזה מובן ולגיטימי. אני לא אומר לכולם ללכת אחרי בעיוורון. כל אחד חייב להתייעץ עם רואה החשבון שלו ולברר אם זה אפשרי מבחינתו ומה יכולות להיות ההשלכות".
ומסכם עו"ד קדוש: "אני חושב שאם כל אחד יתגייס ויעשה משהו קטן, בסוף הפאזל יושלם והממשלה תבין שיש כאן ציבור שאי אפשר להתעלם ממנו. המטרה היא לעצור את כל הבלגן, וזה המון דברים קטנים שהתגבשו למשהו גדול. אם כל אחד יתגייס ויפעיל לחץ בסוף ייפול האסימון. המטרה היא לא לפגוע. המטרה היא לסמן: 'אנחנו גם כאן'. אני כאן כדי להילחם על הדרך שלי. יכול להיות שאני אפסיד אבל אני לא מוותר. אני לא מוותר על הרצון לחיות כאן".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה אתה לא אומר למהמזה עוד יגרום ?
    יצחק 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם בסוף שנה יתברר שהיקטנתם את המקדמה תשלמו ריבית גבוהה על ההשלמה שנבעה בגין בקשה זו
    סגור