בריאות

אחרי מחאת הטייסים - גם הרופאים מאיימים: "לא נגיע למילואים"

למעלה מ-200 רופאים בהם מנהלים בכירים במערכת הבריאות ומנהלי מחלקות בבתי חולים, שיגרו מכתב לשר הביטחון בו התריעו כי לא יגיעו עוד לשירות מילואים במידה ותימשך "החקיקה הדורסנית והבלתי דמוקרטית המקודמת על ידי הממשלה"
מערכת ice | 
הפגנת ענק בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
גם אותם ישלח השר קרעי לעזאזל? אחרי מחאת הטייסים שהודיעו כי לא יגיעו לאימונים ומחאת מילואימניקים מיחידות שונות – כעת מגיעה גם מחאת הרופאים: למעלה מ-200 רופאים ורופאות חתמו על מכתב בו הם מתריעים כי אם תימשך המהפכה המשפטית, הם לא יגיעו עוד לשרת במילואים.
מכתב המחאה שוגר לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וקצין רפואה ראשי תא"ל אלון גלזברג. חתומים עליו רופאים ממגוון יחידות צבאיות רבות, כולל מנהלים בכירים במערכת הבריאות ומנהלי מחלקות בבתי חולים.

"בצער רב ובחשש כבד, אנו, רופאות ורופאים המשרתים באופן פעיל במערך המילואים על יחידותיו השונות, יחידות לוחמות ועורפיות כאחד, מבקשים להתריע בפני מפקדינו על שבר ערכי עמוק בעקבות החקיקה הדורסנית והבלתי דמוקרטית המקודמת על ידי הממשלה הנוכחית", כתבו הרופאים.
"כרופאות ורופאים אנחנו מקדישים את חיינו לטיפול וניצבים מדי יום בחזית העשייה בבתי החולים ובקופות החולים, למטרה אחת בלבד – לטפל ולהקל על סבלם של מטופלינו, באשר הם. במסגרת שירותנו הצבאי במילואים אנו נרתמים ללא היסוס לעשייה רפואית ולכל עשייה מבצעית אשר נדרשת מאיתנו, יום וליל".
"שבועתנו אינה עומדת בקנה אחד עם מדיניות הממשלה הנוכחית... החקיקה הנוכחית מובילה אותנו לשבר ערכי עמוק ועליו ברצוננו להתריע. כדי שנוכל להמשיך ולשרת במילואים עלינו לדעת בביטחון שהממשלה הנוכחית פועלת בתוך גבולותיו של קונצנזוס לאומי דמוקרטי רחב ותוך שמירה על צביונה הדמוקרטי והשוויוני של מדינת ישראל, כפי שנוסח במגילת העצמאות. משטר שאינו שומר על ערכים בסיסיים אלו - הפרדת רשויות, שמירה על עצמאות בית המשפט ועיגון זכויות הפרט בחוק - אינו יכול לקבל את תמיכתנו כרופאים ביחידות המילואים.
 
כן נכתב: "אנו מצטרפים לקריאות הרבות והבלתי פוסקות של רבים מחברינו ועמיתינו, בכל תחומי העשייה והדעת בישראל, ובפרט לקריאותיהם של משרתי המילואים ממערכים רבים בצה"ל: לעצור באופן מיידי וללא תנאי מקדים את החקיקה המכונה 'הרפורמה המשפטית' במתכונתה הנוכחית". 
וסיכמו הרופאים: "במידה ותמשיך החקיקה הדורסנית לא נוכל להמשיך ולהתגייס כרופאים לשירות המילואים בצה"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה