בארץ

מרד בקואליציה? יהדות התורה ועוצמה יהודית החרימו דיון עם נתניהו

יהדות התורה מצטרפת לחרם של עוצמה יהודית והחליטה להחרים את הדיון בשל: ״אי כיבוד הסכמים קואליציוניים״, בעוצמה יהודית תקפו: "ככה לא מתנהגים"
דוד זולדן |  2
יצחק גולדקנופף, ישראל אייכלר, משה גפני, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
האופוזיציה מקיימת היום דיון שראש הממשלה חפץ ביקרו ואף טרח לעדכן השתתפות חובה ובמהלכו יתקיימו 40 חתימות במליאה על הרפורמה במערכת המשפט ובהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד.
אלא שסיעת עוצמה יהודית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החרימה את הדיון באקט הפגנתי. מלבד נתניהו, אין כל מחויבות של חברי הממשלה או הקואליציה להגיע ולהשתתף בדיון, אלא שחברי עוצמה יהודית, שנמצאים ביישוב אביתר, חפצים להעביר מסר חד ונוקב נגד הממשלה.
"ככה לא מתנהגים לשותפים בממשלה. מדיניות ההכלה של ראש הממשלה ושר הביטחון חייבת להשתנות, ולא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות שבממשלה", נמסר בהודעת הסיעה. גם סייעת יהדות התורה החליטה להחרים את הדיון בגלל ״אי כיבוד הסכמים קואליציוניים״ סביב התקציב. עם זאת, מחלוקת ביהדות התורה והבטחה של נתניהו לפתרון המשבר הובילו לכך שהמפלגה תיטול חלק בהצבעה לאחר הדיון.
מנגד, ח״כ שמחה רוטמן אמר בדיון במליאה כי ״אני חייב לומר, אין ביזוי גדול יותר במערכת משפט חזקה ועצמאית ממה שעושה האופוזיציה בדיון סביב מערכת המשפט, אין ביזוי גדול יותר. מערכת משפט שפוסקת בפוליטיקה, שמבטלת חוקים, שכופה את עמדותיה על ציבור גדול ורחב היא איננה מערכת חזקה והיא איננה עצמאית. אם רוצים מערכת משפט עצמאית אנחנו חייבים לנתק אותה מהפוליטיקה״.
״מפלגת בג״ץ איננה רואה את דבשתה. אנחנו צריכים לנתק אותה מהפוליטיקה. אתם רוצים שהיא תישאר כדי שהיא תפסוק לטובתכם גם כשאתם מפסידים בבחירות״, אמר ח״כ רוטמן. חברי הכנסת מהאופוזיציה התקוממו. ״אתה איש מסוכן״, אמרה לו ח״כ אורנה ברביבאי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להפגין במשמרת מחאה קבועה מול ביתו של גפני
    הדייקן 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק כשהמחאה תדפק על דלתו הוא יתחיל לחשב מסלול מחדש
    סגור
  • 1.
    שישלחו את העלוקות האלה מכאן לפני שתלך המדינה לכל הרוחות (ל"ת)
    דודי 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור