בארץ

חיים כהן נגד ח"כ כהן ואמסלם: "בגלל גזענים כמוכם לא יהיו ישראלים"

השף חיים כהן לא מסוגל היה לשתוק לאור מופע הרפש של ח"כ אלמוג כהן במליאה, וכתב בפייסבוק שלו: "בגלל גזענים כמו אלמוג כהן ואמסלם נישאר עוד שנים רבות מזרחים ואשכנזים, ובסוף לא יהיה ישראלי אחד בסביבה"
מערכת ice | 
חיים כהן (צילום אינסטגרם/ חיים כהן)
מופע האימים המביך של ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) בשידור חי בפייסבוק במהלך ההצבעות בכנסת על הרפורמה המשפטית, גרם לרבים לתהות על רמת חברי הכנסת שלנו, שיורדת לשיאי שפל חדשים מאז הבחירות האחרונות.
מי שעוד לא היה מסוגל לשתוק לאור הרפש והגזענות שהפיק הח"כ הטרי מפיו (ותודה לשר בן גביר על הליהוק) - עליהם גם סירב להתנצל - היה השף חיים כהן. בפוסט שהעלה הבוקר בפייסבוק שלו, תקף כהן את ח"כ כהן ועמיתו דודי אמסלם והאשים אותם בפילוג ועדתיות.

"'קול של עושה ספונג'ה', הוא אמר ואני מרגיש צורך לספר ולהסביר מה זה ספונג׳ה", כתב חיים כהן, "אני לא בטוח שהדור הצעיר מכיר ומבין את המילה שמקורה בשפת הלדינו ופירושה שטיפת רצפות. ימי שישי בבית ילדותי התאפיינו בניקיון יסודי לקראת שבת. כמו טקס קבוע: כל הבישולים מוכנים, הסירים חלקם על הגז וחלקם כבר עלו על פלטה של שבת, הכסאות על הספות, השטיחים על המעקה (אחרי ניקיון האבק במחבט כמובן) הרהיטים והתריסים נוקו מאבק וחול, אחרי שכל הכביסה נקייה ומקופלת בארון ואחרי שהרצפה טוטאה מלכלוך מגיעה שעתה הגדולה של 'הסופנג'ה'.
"בגלל שגרנו בקומת קרקע, הצפנו את הרצפה במים עם סבון ובעזרת מגב משכנו את המים למדרגות ומשם לשביל הכניסה, לאחר מכן עומדים בפיסוק קל מעל דלי מים נקיים וטובלים את סמרטוט הרצפה במים בתנועות עולות ויורדות תוך כיפוף הגב, מגלגלים את הסמרטוט כמו שמגלגלים שטיח, סוחטים את הסמרטוט ומנגבים את הרצפה.
"כל העונג הזה של הספונג׳ה נעשה גם כפרנסה, אמא שלי ניקתה משרדים בתים ומדרגות, הרבה ספונג׳ה, הרבה יותר מידי, אני זכיתי להיות הבן שלה (ושל אבא שלי), זכיתי לבוא מבית הספר, להגיע למקום העבודה שלה ולעזור לה עם הספונג׳ה. מעולם לא שמעתי ממנה קול או תלונה בזמן הספונג׳ה אבל אני זוכר אותה כשחזרה הביתה, היתה נשענת מדי פעם על השיש במטבח ביד אחת ותופסת את הגב שלה הדואב והכואב מעבודות הספונג׳ה, וכן היתה גם אנחת כאב, ואם אני חוזר לתחילת הסיפור אז זהו קול הספונג׳ה.
"אבא שלי היה בנאי, סבא שלי שהיה איש דתי שייסד בית כנסת והיה גם לגבאי בית הכנסת, שניהם חינכו אותי על דרך ארץ, אהבת האדם באשר הוא ומעל הכל מדינת ישראל.
"לכן אדון אלמוג כהן כשראיתי אותך בכנסת מדבר על 'קול של עושה ספונג'ה' חשבתי על כל האמהות והסבתות שעבדו ועובדות בספונג׳ה (כמובן גם על אמא שלי). הזלזול, היוהרה, חוסר הבושה וההשפלה שיצאו משפתייך, כנבחר ציבור שאין לו מושג איך מתנהגים, לא בכנסת ולא מחוץ לכנסת, נחמץ ליבי בעיקר על הילדים שלנו.
"בגלל אלמוג כהן יחד עם כבוד השר אמסלם ואמרותיו שלו, מסתכל על הגזענות משמאל, אולי כדאי להביט גם קצת ימינה, בגלל אנשים כמוך אנחנו נשאר עוד שנים רבות מזרחים ואשכנזים, הילדים שלי נולדו ישראלים חונכו כישראלים ובגלל גזענים כמוכם בסוף לא יהיה ישראלי אחד בסביבה.
 
"לפני יומיים ציינו את יום המשפחה", סיכם חיים כהן, "בתמונה אמא שלי ואני - משפחה שעושה ספונג׳ה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה