בארץ

אור ירוק לנתניהו וקרעי: מותר לדון בשינויים בתאגיד השידור

עם מינויו של שלמה קרעי לשר התקשורת, אסרה על היועצת המשפטית לממשלה לדון עם רה"מ נתניהו בנושאי משרדו, בשל ניגוד העניינים בתיק 4000. אלא שאמש בוטל האיסור, מה שיקל על השניים לקדם את החלשת התאגיד
מערכת ice |  1
שלמה קרעי,שר התקשורת (צילום ויקיפדיה, פלאש 90/ נעם רבקין פנטון)
אישור שנתנה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בימים האחרונים, לראש הממשלה נתניהו לשוחח עם שר התקשורת שלמה קרעי בענייני התאגיד, עשוי לקדם את החלשת התאגיד בקרוב.
לאחר מינויו של שלמה קרעי לשר התקשורת, פנתה אליו היועמ"שית והבהירה כי אסור לו לדבר בעניינים רגולטוריים הקשורים למשרד התקשורת עם ראש הממשלה נתניהו, או מי מטעמו. זאת, בשל הסדר ניגוד העניינים של נתניהו לאור תיק 4000.

כזכור, השר קרעי מעוניין לערוך רפורמה שתחליש את תאגיד השידור בנימוק שאין סיבה להשקיע כספי ציבור בערוץ ציבורי. המכשול שאינו יכול לדון עם נתניהו בקידום המהלך עיכב את ביצועו, ולכן פנה לבהרב-מיארה בנושא.
כעת נתקבל האישור מהמשנה ליועצת המשפטית, גיל לימון, כי לא נמצאה זיקה ישירה בין שינויי אסדרה בפעילות תאגיד השידור, לבין ההליך המשפטי המתנהל בעניינו של ראש הממשלה. לכן אין מניעה ממעורבות של ראש הממשלה בקידום נושאים אלו.
שלשום פורסם כי היועץ המשפטי של האוצר עו"ד אסי מסינג, מסנדל את הרפורמה של קרעי בנושא התאגיד ותקציבו במסגרת חוק ההסדרים. זאת מאחר ותקציב התאגיד וההכנסות של התאגיד בפרסום כלל לא יכולים לעלות לדיון בדרג הפוליטי, וכי בחוק נקבעה ההבטחה לעצמאותו המקצועית של התאגיד כנגד נבחרי הציבור ושיקולים פוליטיים כאלו או אחרים, ולכן אין מקום לדיוני התאגיד במסגרת חוק ההסדרים של התקציב.
קרעי זעם על מכתבו של עו"ד מסינג ושלח מכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני רואה בחומרה רבה ניסיון של זה של פקיד לחבל במדיניות הממשלה, ואני מבקש את טיפולך, ברמת חומרה הולמת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יועצת ממשלה או יועצת בית משפט עליון
    אחד 02/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שקורה בישראל אין לו אח ורע בכל העולם ..השתלטות בכירי מערכת החוק על הכנסת והממשלה ..בכל מקום אחר היו עולים עם טנקים אליהם
    סגור