בארץ

אילנה דיין הסתירה מהצופים? הקטע הדרמטי שהושמט מהראיון נחשף

בקטע שהושמט מהראיון לתוכנית 'עובדה' עם אילנה דיין, מדבר מנדלבליט על התמשכות חקירת דרעי, חושף שלא ניתנה התחייבות לפרישה מהחיים הפוליטיים וגם מודה בטעויות חמורות שנעשו במשפט דרעי. אלא שהקטע הנוסף שהושמט משום מה בתחקיר של עובדה הופיע אמש באייטם נפרד באתר מאקו ולא הובלט כאייטם בחדשות 12  
דוד זולדן |  3
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, חתום בין השאר על הסדר הטיעון מול אריה דרעי שעל אחד מסעיפיו קבע בג"ץ כי דרעי הפר אותו. אלא שבראיון שהעניק מנדלבליט לדיין בתכנית "עובדה" וששודר בערוץ 12 הושמט הקטע בו מפתיע מנדלבליט ומגונן על דרעי בסוגיה שבג"ץ החמיר אתו ובגינה פסל אותו מלכהן כשר בממשלה.
בקטע הנוסף מהריאיון לאילנה דיין, מדבר מנדלבליט על התמשכות החקירה, חושף שלא ניתנה התחייבות לפרישה מהחיים הפוליטיים וגם מודה בטעויות שנעשו במשפט דרעי. אלא שהקטע הנוסף שהושמט משום מה בתחקיר של עובדה נחשף אמש באייטם נפרד במאקו ולא נחשף כאייטם בולט בחדשות 12.  
 

בקטע שהושמט נשמע היועמ״ש לשעבר אביחי מנדלבליט אומר בראיון לאילנה דיין כי: ״נעשה עינוי דין לרב דרעי. מערכת אכיפת החוק לא הצטיינה במקרה הזה. לא היתה שום התחייבות בהסדר טיעון שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר. אני חוזר ואומר: זה לא היה חלק מההסדר. חד משמעית״.
לאחר השידור של הריאיון בעובדה נודע לבכיר בש"ס שדברי מנדלבליט צונזרו ובש"ס דרשו לפרסם אותם, אתמול פורסמה כתבה שהופיעה באתר האינטרנט של חדשות 12 בנושא ללא שידור בערוץ. לפי אותו גורם היה מי שניסה למנוע את פרסום דבריו של היועמ"ש דאז שתומכת בעמדת דרעי שלא התחייב לפרוש ורק בעקבות הלחצים שהופעלו מצד ש"ס בחדשות 12 התקפלו ומצאו פשרה שהייתה רחוקה מלספק את דרעי.  
אביחי מנדלבליט, היה מעורב עמוקות בפרטי הסדר הטיעון שנחתם עם דרעי ובראיון הוא מדבר גם על התיק הזה, על האופן שבו התנהלה החקירה בעניינו וגם מודה בטעויות חמורות שנעשו בתיק של דרעי. 
גורמים בש"ס אומרים כי: "תמוה שהדברים של מנדלבליט על העוול המשפטי שנעשה ליו"ר ש"ס אריה דרעי הושמטו מהריאיון המקורי של אילנה דיין בתוכנית 'עובדה'. זה מסמל את מה שאנחנו טוענים כבר תקופה ארוכה - כשהעובדות לא נוחות פשוט מתעלמים מהן.  דרעי לא התחייב מעולם לפרוש מהחיים הפוליטיים והעובדה הזו לא שינתה ליועצת המשפטית לממשלה ולא לשופטי העליון שפסקו נגדו. מצער מאוד שהדברים של היועץ המשפטי לשעבר לא נאמרו בזמן אמת כאשר בג"צ דן בעניינו של דרעי".
אחרי שפורסם הקטע הנוסף, ח״כ משה ארבל הגיב לדברי אביחי מנדלבליט בראיון לאילנה דיין והאשים: ״היום התברר לכולנו פעם נוספת עד כמה טענת ההשתק בבג״צ בעניינו של הרב אריה דרעי היא עיוות דין מוחלט. כשהיועמ״ש לשעבר ד״ר מנדלבליט אומר בהגינות בקולו ובאופן חד משמעי וברור שהיה עינוי דין נוראי ומתמשך ״וכי לא שמע שום התחייבות שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר״ כל החלטה אחרת היא עיוות של האמת ושל רצון הבוחר״
גם שר הדתות מיכאל מלכיאלי הגיב לדברי היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט בעקבות פרסום החלק הגנוז ותקף בחריפות: "הערב התחדד שוב את שכולנו ידענו, ישנה מערכת רדיפה אכזרית נגד יו"ר ש"ס הרב דרעי. מערכת שלא יודעת שובע הפועלת מתוך נקם ורוע צרוף. דברים אלו בוודאי יפלו על אוזניים ערלות של חברי התנועה לאיכות השלטון אשר מובילים מסע הסתה וטינוף יום אחר יום תוך אצטלה של צדק".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא עיתונות אלא פוליטיקה
    מי 02/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    2 הערוצים המרכזיים בישראל לא עושים עיתונות אלא פוליטיקה עצוב שכך
    סגור
  • 2.
    מנדלבליט
    אזרח 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה מנדלבליט לא פנה לבית המשפט, ואמר לו דברים אלה? המצפון מייסר אותו, ובכל זאת בגללו בג"ץ פסל את דרעי. כאדם דתי, הוא היה חייב לפחות לכתוב לבית המשפט , ואז ההחלטה היתה אחרת בוודאות
    סגור
  • 1.
    הוא זכאי הוא זכאי! (ל"ת)
    משה 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור