בארץ

נתניהו הביע תנחומים והורה לשגר לטורקיה משלחת חילוץ

רעידת האדמה בטורקיה מוסיפה לגבות קורבנות ורה"מ נתניהו מושיט יד לארדואן. כבר בשעות הקרובות מתוכננת לטוס לאנקרה משלחת חילוץ ישראלית
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
רה"מ נתניהו מושיט יד לטורקיה ואומר: "בשם אזרחי ישראל שולח תנחומים לאזרחי טורקיה – בשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת  ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח תנחומים בשם ישראל לקורבנות רעידת האדמה בטורקיה".
"בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים לאזרחי טורקיה בשעתם הקשה בעקבות רעידת האדמה שפקדה את אזורנו". נתניהו ציין: "לבקשת ממשלת טורקיה הנחיתי את כל הרשויות להיערך באופן מידי למתן סיוע ברפואה, חילוץ והצלה. שרי החוץ והביטחון כבר נמצאים בקשר עם מקביליהם ובשעות הקרובות נסכם את יציאת המשלחת בהקדם האפשרי".
בשלב הראשון יוצאת משלחת קטנה לאזור האסון לצורך בדיקת הצרכים ובצה"ל נערכים באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לאפשרות של הוצאת משלחת כבר בשעות הקרובות. 
בתוך כך, שר החוץ אלי כהן שוחח הבוקר עם שר החוץ הטורקי, מבלוט צ׳בושולו והביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם. השר הטורקי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של טורקיה, ואמר שטורקיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה