בארץ

משרד החינוך מגיב לשביתה: "לארגון המורים אין את הסמכות"

משרד החינוך מפרסם את התייחסותו לשביתה בתיכונים שתערך מחר בשל הפערים במשא ומתן בין ארגון המורים העל יסודיים למשרד האוצר
מערכת ice | 
לימודים (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
משרד החינוך פרסם את התייחסותו הרשמית לכוונת ארגון המורים בבתי הספר העל יסודיים לשבות מחר. בהודעה בחרו במשרד החינוך בנוסח חד משמעי: "מחר חטיבות הביניים לא ישבתו" כלשונם. בהמשך ההודעה נכתב: "בית המשפט קבע כי ליו"ר ארגון המורים רן ארז אין סמכות להשבתה של חטיבות הביניים. משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים".
כאמור ארגון המורים העל-יסודיים הודיע הערב (שבת) כי בכוונתו להשבית ביום ראשון הקרוב את הלימודים בבתי הספר התיכוניים. השביתה מגיעה לאחר שבארגון מאסו בהמתנה למשא ומתן ביניהם לבין משרד החינוך. "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל-יסודי, הגיעו מים עד נפש" נכתב בהודעת הארגון.
כאן המקום לציין כי בניגוד להסתדרות המורים, שהגיעה להסכם בקיץ, המשא ומתן עם ארגון המורים העל-יסודיים סביב סוגיית השכר שלהם נדחה עד אחרי הקמת הממשלה. השביתה ביום ראשון היא איתות שלארגון נמאס לחכות.
לטענת הארגון, "השביתה מגיעה בעקבות העובדה שמשרד האוצר מסרב לנהל משא ומתן ענייני, ולמורי החינוך העל-יסודי אין הסכמי שכר שנה שלמה. משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה, שהורה כמה פעמים למדינה לקיים מו"מ ענייני ורציף ולהגיע להסכמות. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".
ובזמן שבארגון מכריזים על עצומות, הנהגת ההורים הארצית מבהירה כי היא תומכת בדרישת המורים להעלאת שכרם אך מתנגדת בתוקף לכל שביתה ופגיעה בתלמידים. "אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת למו"מ מיידי, בהתאם להוראות בית הדין לעבודה. תלמידי ישראל אינם אמורים לסבול בשל מאבקי השכר של המורים. לא נקבל שביתות כשיטת עבודה שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידים".
גם במשרד האוצר הודיעו כי הם מתנגדים לשביתה, בהודעת שמסרו נכתב: "מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים". באוצר טוענים כי "פגישת משא ומתן שנקבעה לאתמול בוטלה על ידי הארגון עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים, ולשוב לשולחן המשא ומתן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה